Cara lindungi sel badan supaya lebih sihat dan kuat melawan penyakit dengan Vivix

    Ramai yang kagum dan semakin percaya dengan khasiat Vivix Shaklee. Anda bertuah kerana berjaya mengurangkan kos rawatan penyakit dan dialisis yang boleh mencapai beribu dan rabus ribu ringgit jika berjaya pelihara kesihatan dari awal. Nak tahu tak kenapa kami sangat sarankan Vivix diamalkan bukan saja untuk pesakit kronik malah sebagai langkah berjaga-jaga cara elak penyakit kronik seperti kanser, buah pinggang, jantung, hati, kencing manis, gout dan strok.

    Vivix bantu elak kos rawatan dialisis yang beribu-ribu ringgit



    Banyak penyakit berbahaya adalah berpunca dari sel-sel yang rosak, yang tua dan tidak mampu melawan penyakit juga tidak berupaya berfungsi dengan baik lagi.

    Ini cara Vivix Shaklee kami. Kami bongkar supaya ramai lagi percaya dan jadi pengguna bijak bukan saja makan tanpa tahu apa-apa. Vivix membantu melambatkan penuaan sel supaya sel lebih sihat, bertenaga dan mampu melawan penyakit dan melindungi badan dengan lebih berkesan.






    Cara Vivix Shaklee lindungi sel dan bantu pulihkan penyakit dengan sumber-sumber semulajadi yang sangat berkhasiat adalah melalui 4 mekanisme :

    1. Lindungi dan perbaiki sel DNA

    Bila DNA rosak, ia tak boleh kerja dengan baik dan kesannya adalah sel kita rosak dan mati. Ini normal yang bahaya adalah bila sel baru copy sel rosak yang mati tadi. Maknanya sel baru kita juga rosak. Bila sel baru pun dah rosak, boleh mengundang pada penyakit yang lebih serius seperti kanser dan sel-sel ni tak dapat jalankan fungsi dengan optimum.




    2. Vivix aktifkan 'kawalan genetik' yang dapat tolong lambatkan penuaan sel

    Bila sel kita tua sebelum usia, pusat kawalan genetik sel ni pun jadi tak berapa betul. Mungkin sel - sel mati lambat diganti dengan sel- sel baru yang lebih sihat dan bertenaga.

    3. Vivix galakkan biogenesis mitochondria yang menyumbang pada peningkatan tenaga di dalam sel.

    Mitokondria ni pusat tenaga sel. bila kena penyakit penuaan, mitokondria ni jadi lemah. bila lemah, sel kita macam kereta kering minyak. apa jadi? Takleh bergerak. Bila sel kita hilang fungsi... mmmmm tisu2 dan organ kita pun tak boleh berfungsi dgn baik. Vivix membantu galakkan penghasilan mitokondria seterusnya sel kita jadi lebih bertenaga dan berfungsi seperti sedia kala.

    .
    4. Vivix lambatkan penghasilan AGE protin.

    AGE protin ni adalah end produk yang boleh menyebabkan kerosakan sel dan ganggu usia dan keutuhan sel. Bila AGE protin banyak terhasil dan termendap pula di dinding sel... buat sel kurang berfungsi dengan baik. Macam karat di dalam besi atau karies di gigi.

    Akhirnya, kesan jangka panjang bila sel-sel kita semakin tua sebelum usia, tenaga hilang untuk berfungsi dengan berkesan dan melawan penyakit, banyak la penyakit muncul..


    Kanser, jantung, masalah organ, darah tinggi, sakit sendi, kesuburan dan macam-macam lagi.
    Apa puncanya kanser, sel rosak dan macam-macam lagi penyakit kronik?

    - pencemaran, makanan tak seimbang dan kurang nutrisi, stress, tak aktif, merokok dan asap rokok..

    Jadi, kita sendiri kenalah sedikan benteng dengan kuatkan sel dari dalam dengan amalan Vivix dan makanan organik dan nutrisi tinggi juga amalkan cara hidup lebih aktif. Sel yang aktif melalui aktiviti harian juga lebih kuat melawan penyakit berbanding sel-sel yang tidak aktif. Nak lawan penyakit pun tak larat.

    Jangan lupa, amalkan Vivix sekarang juga !

    Hidup untuk sihat. Hidup untuk beribadat. 


    Shaklee Independent Distributor
    Ida Khairani  ( 846056 )
    Phone : 013 488 2382
    Email : admin@mysupervitamins.com
    COD Shaklee kawasan : Seksyen 7 dan Shah Alam, Bandar Bukit Raja, Setia Alam, KLCC

    Cara turunkan gula dengan cepat dan selamat untuk buah pinggang

    Bagi yang ada kencing manis, pantang makan memang wajib. Namun ada la yang mengelat jugakan. Bila nak check up kalut jaga makan, takut bacaan gula tinggi.
    Apa kata, kita kuatkan sel.. Supaya hormon dan organ yang kawal gula dalam darah tu kuat balik.

    Pankreas mengeluarkan insulin yang mengawal pelepasan gula dalam darah. Bagi pesakit kencing manis mungkin pankreas sudah kurang berfungsi dengan baik, insulin tak cukup lagi atau insulin gagal berfungsi dengan berkesan menukarkan glukosa supaya boleh diserap sel. Akibatnya lebih banyak gula berada dalam darah dah tidak diserap oleh sel dan menjadi tenaga.

    InsyaAllah pengambilan Vivix yang konsisten disamping pergantungan pada kuasa Allah ( jangan berhenti berdoa & up amal ibadat ), dapat membantu & memberi harapan baru untuk pesakit diabetis.

    Vivix memang sesuatu. Kalau masih tak percaya, baca testimonial Vivix ni yang membantu menstabilkan bacaan gula pesakit diabetis.



    Salam..nak share pengalaman ibu mertua saya.. minggu lepas hubby saya ada hadiahkan vivix untuk ibu mertua saya. Ibu mertua saya ni ada kencing manis, darah tinggi, sakit lutut dan asma. So ibu mertua saya start makan vivix hari Ahad. Hari Khamis malam dia ada pergi kenduri dan makan segala makanan yang manis-manis kat situ. Esok pagi dia test gula dan dia TERKEJUT! coz gula dia tak naik, cuma 6.2. Kalau sebelum ni dia tak boleh langsung makan benda manis esok pasti gula dia tinggi. Pagi Sabtu, terus dia call kami cerita pasal kesihatan dia. Saya dan hubby gembira dan syukur sangat bila dengar berita atas perubahan yang mendadak tu. Alhamdulillah. Thank Shaklee :)

    Untuk pengetahuan, bacaan gula normal dan tidak normal seperti berikut.


    Bacaan gula dalam darah untuk orang normal dan pesakit kencing manis


    Bagaimana Vivix membantu? Caranya..Vivix membaiki sel, pelihara sel sihat dan beri tenaga pada sel. Jadi, ia membantu fungsi pankreas secara tidak langsung dan menambah keberkesanan insulin. & seterusnya menunjukkan result pada gula dalam darah dan memberi tenaga pada pengamalnya.

    Jangan lupa, amalkan Vivix sekarang juga !

    Hidup untuk sihat. Hidup untuk beribadat.

    Shaklee Independent Distributor
    Ida Khairani  ( 846056 )
    Phone : 013 488 2382
    Email : admin@mysupervitamins.com
    COD Shaklee kawasan : Seksyen 7 dan Shah Alam, Bandar Bukit Raja, Setia Alam, KLCC

    Tips agar patah tulang belakang dan kaki cepat sembuh

    Patah tulang belakang dan kaki jika terpaksa ditanggung bukan sahaja menyakitkan dari segi fizikal tapi emosi juga mudah gelisah dan tertekan kerana risau kemungkinan tidak pulih atau lambat baik. Bila tulang belakang patah, banyak sangat pergerakan terganggu. Tulang kaki juga menyebabkan kita terpaksa bergantung dan mohon bantuan orang.

    Mesti kita nak sangat cepat baik. Ubat tahan sakit dah jadi teman pula. Namun memang tak elok bergantung pada ubat tahan sakit. Lama-lama akan ada kesan buruk pada diri pula.

    Saya nak kongsikan testimonial pesakit yang patah tulang belakang dan kaki akibat kemalangan. Alhamdulillah, selepas sebulan mengamalkan 4 supplemen Shaklee, tulang sudah bercantum melalui hasil xray doktor dan beliau sudah tak perlu pakai bengkung untuk support dalam tempoh 3 bulan.. doktor pun terkejut.




    3 Tip Agar Patah Tulang Belakang dan Kaki Cepat Sembuh

    1. Kalsium
    Tip untuk sembuh cepat jika berlaku kerosakan tulang termasuklah patah, terseliuh atau retak adalah dengan menambah kalsium dalam pemakanan harian.

    Kebaikan Ostematrix Shakee untuk tulang adalah :

    Formula komprehentid dan mudah ditelan. Ostematrix Shaklee padat dengan kalsium, vitamin D, magnesium dan pelbagai khasiat lain untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat selain gigi yang kuat. Supplemen kalsium dengan vitamin D membantu penyerapan kalsium dan membantu mengurangkan kekejangan atau cramp.

    4 tablet Ostematrix membekalkan 1000mg kalsium, 400 mg magnesium dan 400iu vitamin D yang sangat penting dalam menggalakkan penyerapan kalsium. Jadi sangat disyorkan untuk ambil 4 tablet kalsium sehari bersama makanan dan boleh diasingkan pada 2 sesi untuk pelihara tulang. Bagi yang sudah patah tulang, boleh ambil lebih dari 4 tablet kerana keperluan yang lebih.

    2. Protein

    Protein sangat penting dalam membentuk sel dan otot yang sihat dan kuat. Tulang juga terdiri dari sel-sel asas yang mula dibentuk dari protein. Tambahan protein berkualiti penting untuk pemulihan dan pembentukan tulang baru.

    ESP Shaklee membekalkan tenaga berkekalan dan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi. ESP @ Soy Protein Isolate Powder ni adalah sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi RENDAH LEMAK, BEBAS KOLESTROL dan kaya ASID AMINO.

    Tenaga yang dibekalkan ESP bertahan berjam-jam dan telah dibuktikan secara klinikal. Jadi pesakit yang patah tulang turut mendapat manfaat dari tenaga yang berterusan ini.

    1 hidangan ESP iaitu 3 sudu membekalkan14gram protien soya dan 500 mg kalsium bukan saja baik untuk tulang yang patah dan masih sihat, juga untuk kesihatan jantung. Kalsium Ostematrik turut membantu mengekalkan otot, perbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon supaya lebih teratur. Sudah pasti pesakit tulang patah akan lebih cepat sembuh dengan pengambilan ESP secara konsisten.

    set-shaklee-untuk-sembuh-patah-tulang
    2 dari 3 supplemen Shaklee untuk tulang patah, ESP dan Ostematrix


    3. Sendi

    Supplemen AJHT Shaklee membantu memelihara tisu penyambung, meningkatkan kesan kusyen dan menyokong keselesaan sendi. Supplemen ini mengandungi ekstrak jagung, vitamin C, zink, tembaga, mangan dan ekstrak boswellia. Ekstrak boswellia memang digunakan untuk merawat osteoarthritis dan rheumatoid arthritis sejak berkurun lamanya.

    Jadi, jangan bergantung hanya pada fisio dan ubat sahaja. Amalkan makanan sihat yang tinggi kalsium, protein dan ambil suppelemen tambahan yang dipercayai dan sudah mempunyai testimonial tentang keberksaannya membantu patah tulang belakang dan kaki hingga cepat sembuh. Yang penting selain kita berusaha adalah mohon pada Allah dan letakkan pergantungan padaNya. Dia yang memberi, dia juga yang menyembuhkan.


    By, Ida Khairani
    Shaklee Independent Distributor - ID 846056
    013 488 2382

    www.mysupervitamins.com
    www.idakhairani.com
    www.sarawakauthentic.blogspot.com
    Nak Order Shaklee Online, Klik Sini

    Saya Pengedar Shaklee dan  COD untuk
    Seksyen 7 Shah Alam dan kawasan sekitar
    Bandar Bukit Raja
    Klang
    Setia Alam
    Penghantaran melalui courier juga diuruskan.

    Altenatif Vivix dapat membantu pertuturan pesakit strok

    Assalamualaikum. Antara masalah yang sering dialami oleh pesakit yang diserang strok adalah kesusahan bertukar dan keluarga sukar memahaminya. Pesakit kena jalani latihan fisio dan bergantung pada ubat dalam tempoh masa yang lama dan kekal positif. Namun, altenatif supplemen Vivix yang mempunyai khasiat yang sangat besar dapat membantu mempercepatkan proses pemulihan ini.

    Ini kisah suami Hafza Aein. Suaminya mengalami strok dalam kategori strok pendarahan dan akibat dari itu mengalami masalah pertuturan. Bagaimana kandungan dan sumber semulajadi Vivix membantu? Ikuti kisah miracle dan testimonial 1001 keajaiban ini.
    .

    Tanggal 28 April 2014...suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah...hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.
    .

    Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.
    .

    1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku.

    Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.
    .

    4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..

    1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga...
    2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
    3- masalah pertuturan..
    .

    Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.

    .

    .

    Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.
    .

    Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

    Alhamdulillah setelah hampir setahun...saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.
    .

    Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

    I love Shaklee...

    (BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014
    (AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.


    Semoga suami Aein bertambah sihat dan kembali seperti sedia kala.

    Lagi kisah miracle VIVIX klik label Testimonial VIVIX 

    By,
    Ida Khairani Shaklee Independent Distributor
    846056
    013 488 2382
    www.mysupervitamins.com
    www.idakhairani.com
    www.sarawakauthentic.blogspot.com

     Nak Order Shaklee Online, Klik Sini

    Saya Pengedar Shaklee untuk Seksyen 7 Shah Alam dan kawasan sekitar, Bandar Bukit Raja, Klang dan Setia Alam. Penghantaran terus boleh diuruskan.

    Vivix sangat membantu untuk pesakit tekanan darah tinggi

    Kalau yang kena tekanan darah tinggi, kesian kesian kesian..
    .
    Jangan bagi diorang marah, nanti darah naik. Jangan bagi diorang over stress, nanti darah naik. Bila dah naik, takut2 tiba2 kena heart attack or strok.
    .
    Bagi yang ada tekanan darah tinggi, mudah penat. Kesian kesian kesian.
    .
    Cubaan untuk amalkan Vivix nampaknya beri kesan yang sangat positif pada isteri En Rosli dan Ibu pada kawan saya ni.
    .
    Sama-samalah tolong mereka. Hanya yang ada tahu sakit dan deritanya mereka.
    .


    .
    Lagi kisah miracle Vivix untuk tekanan darah tinggi, klik sini.

    Himpunan testimonial Vivix klik Testimonial VIVIX

    Belian bulan ini @ hari ini sahaja menjimatkan anda hampir RM100 untuk harga Vivix ini. Hanya sesudu sehari !
    .
    Ida Khairani Ahmad
    www.mysupervitamins.com

    Vivix untuk ibu berpantang bersalin czec yang nak cepat sembuh

    Assalamualalaikum. Seronok sangat saya nak share testimonial ibu berpantang seorang ni. Sebelum ni saya dah dengar kawan sendiri yang ambil vivix dan rekomen pula pada saya suruh ambil Vivix waktu berpantang, memang sangat berkesan.
    .
    Testimonial ni dari ibu yang bersalin anak ke -6. Agak2 kalau kita anak ke-6, cergas ka? Pembedahan pulak tu. Alhamdullillah ibu ni sangat puas hati bila berpantang kali ni dibantu oleh Vivix.
    .

    "Saya ambil Vivix masa berpantang. Berdalin czec. Hari ni dah 40 hari. Hari kedua dah ambil Vivix, memang luar biasa. Boleh bangun dan terus berjalan. Hari kelima dah rasa sangat sihat. Pergi klinik pun laju ja jalan. Ib-ibu czec lain pun hairan.  Anak langsung tak ada jaundis. 

    Ini perbezaan saya ambil vivix untuk anak ke 6 dan memang beza dengan anak-anak lain yang tak ambil vivix. Sehari 4 sudu vivix saya ambil. 3 botol habis dalam 40 hari. Bulan ni promosi memang melompat happy !"

    Best tak? Saya tahu ramai ibu bersalin melalui pembedahan alami pengalaman berpantang yang payah, sakit dan lambat baik terutama di bahagian perut dan tulang belakang. 

    Kelebihan Vivix membantu ibu berpantang kerana ia 
    - memulihkan sel-sel yang rosak.
    - mengembalikan tenaga pada sel
    - pelihara sel yang masih sihat.

    Seperti yang kita tahu, ibu bersalin ni banyak urat putus tu yang jadi pelupa tu, rahim yang perlu dipulihkan, tenaga yang banyak hilang dan perlu pula tenaga untuk menyusu bayi.
    .
    http://www.mysupervitamins.com/2015/03/manfaat-vivix.html?m=1


    Dengan keistimewaan Vivix formula resvaratrol dari tumbuhan iaitu
    - anggur muskadine
    - lobak ungu
    - eldeberi
    - poliganum cuspidatum
    InsyaAllah, ibu berpantang dalam pulih lebih cepat dan segar.

    Ida Khairani
    www.mysupervitamins.com

    Pengedar Shaklee Setia Alam, Bandar Bukit Raja dan Shah Alam.
    Kami turut membuat pengeposan ke seluruh Malaysia dan pastinya beserta konsultasi eksklusif !



    Testimonial Vivix untuk gatal-gatal badan

    Mencari penawar untuk :
    ��kawal gula dalam darah.
    ��ekzema @ kegatalan yang tidak henti-henti.
    ��sihat & bertenaga.
    ��cecair dan bukan pil.
    .
    Inilah dia, VIVIX.. Penemuan terhebat abad ini.
    Jom baca testimonial hebat ni. Dari asyik gatal, kudis, luka berdarah, berair... Alhamdulillah sembuh dalam masa 2 minggu konsisten Vivix. Gula dalam darah juga semakin turun dan terkawal. InsyaAllah, jangan malas cuba Vivix tau.
    .


    .
    Bantu menyihatkan badan untuk pelbagai penyakit dengan mencari punca. Vivix membantu dengan 4 cara :
    ����pelihara & pertahan sel sihat.����
    ����memperbaiki sel yg rosak.����
    ����beri tenaga pada sel.����
    ����tingkatkan prestasi sel untuk melawan penyakit dan keberkesan fungsi asal.����
    .
    Dengan kelebihan vivix bertindak ke peringkat sel-sel badan ini, membantu mengawal pelbagai penyakit dan pelihara kesihatan tak kira orang muda atau warga tua.
    .
    Cepat hubungi saya utk promo Januari.
    .
    Ida Khairani
    www.mysupervitamins.com
    .

    Apa yang perlu tahu tentang ubat kolestrol Shaklee?

    Kolestrol jahat kalau dah banyak memang menakutkan. Kolestrol yang termendap dalah darah boleh mengakibatkan STROK. Keseimbangan antara kolestrol baik dan jahat membantu untuk meningkatkan kesihatan. Pengambilan fitosterol membantu mengawal kolestrol dalam badan.
    .
    Kajian Shaklee telah menemui fitosterol dari tumbuhan yang dapat membantu dalam masalah pengawalan kolestrol.  Menurut Institut Kesihatan Kebangsaan Amerik ( NIH ), manusia memerlukan 2000 mg fitosterol sehari demi menepati keperluan badan untuk mengawal kolestrol.

    Jadi, mari saya kongsikan Phytocol-St dengan menjawab soalan-soalan penting ini :

    Apa itu Phytocol-ST Shaklee?

    Phytocol-ST Shaklee adalah formula proprietari yang membekalkan 2000mg fitosterol setiap hari. Lengkap.. Untuk dapatkan 2000mg selain dari pil phytocol-st yang mudah ni, kita boleh dapatkan dari 200 biji lobak merah atau 70 keping roti gandum atau 425 biji tamato SEHARI. Sanggup?

    Apa itu fitosterol? What is Fitosterol? Baru pertama kali dengar ja pun.

    Fitosterol juga dikenali sebagai  sterol dan stanol tumbuhan. Fitosterol ditemui dalam membran sel tumbuhan. Ia turut ditemui dalam kuantiti yang kecil dalam pelbagai tumbuhan, suyuran dan bijirin. Setiap hari kita mungkin telah menikmati 200-400mg sterol tumbuhan dan 50 mg stanol jika memang rajin makan sayur, buah dan bijirin.

    Bagaimana 'ubat' kolestrol Shaklee ni dapat bantu kesihatan dan kawalan kolestrol?

    Institut Kesihatan Kebangsaan Amerik ( NIH ) memang sudah syorkan untuk kita mengambil 2000 mg fitosterol setiap hari. Di samping itu penting untuk diet sihat rendah lemak tepu, rendah kolestrol, makanan serat tinggi, bersenam dalam menurunkan berat badan pada paras ideal.

    Bila masa yang paling sesuai untuk ambil Phytocol-St atau jadual makan Phytocol-st yang disyorkan Shaklee?

    Untuk hasil TERBAIK, ambil Phytocol-ST begini, 2 tablet dengan makanan iaitu semasa makan sebanyak 2 kali sehari.


    Ramai yang sudah sedia maklum kebaikan Omega Guard juga dalam bantu kawal kolestrol, jadi boleh ka nak ambil 2-2 sekali?

    Boleh, tak ada  sebab tak boleh ambil Phytocol-ST dan Omega. Kedua-duanya ada kebaikan tersendiri selain dari kawal kolestrol. Malah kalau top up dengan coq Shaklee dapat mengoptimumkan manfaat Phytocol-ST Shaklee ni.

    Hanya orang yang ada kolestrol TINGGI sahajakah yang boleh ambil Phytocol-ST?

    Siapa2 pun boleh ambil sebab manfaat Phytocol-ST adalah untuk menjaga kesihatan dengan mengawal paras kolestrol dlam tubuh.

    Ada gluten tak?

    Phytocol-ST TIADA kandungan GLUTEN. Yahoo !


    By,
    Ida Khairani Shaklee
    Independent Distributor 846056
    013 488 2382

    www.mysupervitamins.com
    www.idakhairani.com
    www.sarawakauthentic.blogspot.com

    Nak Order Shaklee Online, Klik Sini atau whatapps no di atas.

    Pengedar Shaklee untuk Seksyen 7 Shah Alam dan kawasan sekitar, Bandar Bukit Raja, Klang dan Setia Alam. Penghantaran terus boleh diuruskan.

    Adakah kalsium berlebihan punca batu karang

    Di dalam salur darah kita, selain kolesterol, yang boleh melekat di dinding salur darah ni ada banyak lagi benda termasuk kalsium.

    Bila kalsium termendap, ia dinamakan calcification. Kesan calcification ni, ia mengeraskan bahagian yg dia termendap tu. Banyak tempat ia boleh termendap selain salur darah seperti otak, breast, sendi & buah pinggang. Itu yg jadi batu karang.


    Adakah benda ni terjadi sebab kalsium berlebihan?
    TIDAK.

    Mengikut kajian dari Universiti Harvard, pengambilan kalsium tiada kaitan dengan batu karang & apa2 saja penyakit dr calcification ni. Makan kalsium ke tak makan ke, sama je risikonya. 

    Punca utama yg dikenalpasti adalah kecederaan dalaman, jangkitan, genetik, masalah auto-imune, & pernah jalani pembedahan.

    Jadi jgn takut nak makan kalsium takut kena batu karang.. Tidak relevent.

    Adakah ia kalsium termendap @ calcification boleh dirawat? 

    Menurut  International Journal of Molecular Sciences, mereka ada buat test utk mengkaji penyebab calcification... Kalsium bukan penyebab. Tapi....

    - pengawet makanan
    - makanan diproses
    - lemak trans
    - gula

    Cuba kurang atau jangan makan benda2 di atas kalau boleh.

    Utk suplemen, dalam report yg sama mencadangkan:

    - Resveratrol (Vivix)
    - Omega

    InsyaAllah jika elak 4 jenis makanan punca kalsium termendap dan amalkan vivix dan omega, bukan saja bantu elakkan risiko calcification terapi banyak lagi penyakit lebih bahaya yang lain.

    Elak dan kecutkan cyst dengan anti oksida

    Apa itu cyst ? Cyst adalah ketumbuhan kecil bukan kancer yang mengandungi air, darah atau tisu yang tumbuh secara abnormal di dalam tubuh kita. Ovarian cyst adalah cyst yang tumbuh secara abnormal di dalam cyst. Ada yang kecil, ada yang besar hingga orang menyangka seseorang itu mengandung. 

    Ibu mengandung juga berkemungkinan mempunyai cyst. Ada cyst yg tidak bahaya dan boleh kecut sendiri apabila kandungan semakin membesar. Ada cyst yang terpaksa dibedah untuk elak dari merbahayakan nyawa. 

    Testimonial di link ini. http://www.mysupervitamins.com/2012/04/altenatif-semulajadi-mengecutkan-cyst.html 

    Other types of cysts include:

    • Polycystic ovaries. In polycystic ovary syndrome (PCOS), the follicles in which the eggs normally mature fail to open and cysts form.
    • Endometriosis . In women with endometriosis, tissue from the lining of the uterus grows in other areas of the body. This includes the ovaries. It can be very painful and can affect fertility.
    • Cystadenomas. These cysts form out of cells on the surface of the ovary. They are often fluid-filled.
    • Dermoid cysts. This type of cyst contains tissue similar to that in other parts of the body. That includes skinhair, and teeth.

    GLA dan Carotomax 

    Kebaikan:
     ✅Tinggi aktioksida memberi perlindungan pada sel.

    Kelebihan GLA :
    ��membantu mengatur kembali hormon yg tidak teratur yang menjadi antara punca cyst.


    .
    Carotomax :
    ��Kaya dengan beta carotin dari sumber tumbuhan yang menentang radikal bebas dan melindungi sel sihat dr menjadi punca cyst.
    .
    Pastikan pesakit cyst menjaga makanan dengan sebaik mungkin.
    ����elakkan makanan sedia diproses.
    ����elakkan ayam yang disuntik hormon.
    ����try go for natural food :)
    .
    Untuk order & konsulatasi: .
    Hubungi: 
    Ida Khairani 
    www.mysupervitamins.com


    Altenatif berkesan untuk bantu pulih Bell Parsy

    Kali ni saya nak kongsikan pengalaman pesakit Bell Parsy yang berjaya pulih dengan izin Allah selepas mengamalkan produk Shaklee termasuklah Vivix.

    ....................................

    2 oct 2015

    Saya bangun sebelah muka dah jatuh

    Tak boleh senyum
    Mata tak boleh tutup
    Air mata mengalir macam menangis
    Sakit 
    Rasa tegang je

    Doktor sahkan saya diserang bellpalsy
    Bukan STROKE
    tapi kelemahan sebelah otot muka

    Saya di steroid

    Punca UNKNOWN
    Tapi maybe sebab saya menyusukan dan baru lepas bersalin

    Saya tidak mengambil sebarang steroid lagi selepas tu..

    Consume SPECIAL DOSE vivix
    Dan consume
    Omega guard
    Bcomplex
    Vitamin E
    dgn extreme [ dos yang lebih dari biasa]

    Saya juga menjalani fisioterapi



    Alhamdullilah selepas 90hari
    Saya diberi kesempatan SENYUM kembali

    Kalau ade ahli keluarga / sahabat handai yg mengalami berikan support
    Ia bukan mudah seperti dijangka

    Saya dan sahabat #bellpalsy sahaja yg tahu apa yg kami rasa..
    Actually its more to self confidence / esteem
    Tapi serius is MANIS untuk diingati
    Dalam calender kehidupan
    Hadiah dari Allah
    Harap ia menghapus dosa2

    Ini adalah perkongsian pengalaman dari Faiza Suhada. Terima kasih Faiza.

    Untuk konsultasi lanjut tentang permasalah anda, hubungi saya.

    Pengedar Shaklee Bertauliah,
    Ida Khairani

    Anda boleh pilih untuk cod produk
    Shaklee jika berada sekitar
    Shah Alam, Setia Alam, Bandar Bukit Raja dan Meru.

    Elak kebas & kejang kaki dengan kalsium

    Kalsium Ostematrix jadi teman baik ibu sejak pertama kali mengamalkannya.
    .
    Lepas dah sedar diri ini rupanya sekian lama kekurangan mineral paling kritikal, tak dapat nak lepaskan lagi.


    .
    Kebaikan dan fungsi kalsium
    .
    Kalsium jadi keperluan asas yg penting untuk 
    - bantu pertumbuhan tulang & gigi yang kuat.
    - kelancaran tulang & sendi jadi kuranglah rasa sakit pinggang, lenguh badan.
    - bantu penghasilan susu ibu .
    - elak cramp.
    - tidur nyenyak dan elak insomnia.
    - elak migrain.
    - kurangkan kebas2.
    .
    Bukan ja mak-mak menyusu yang perlukan kalsium tambahan sebab berkongsi bekalan kalsium dengan bayi, lelaki & orang tua juga.
    .
    Dos Kalsium Harian
    .
    In fact, keperluan kalsium kanak-kanak & orang dewasa adalah 1000mg sehari. Agak2 cukup tak kita ambil selama ni?
    .
    Untuk ibu mengandung & menyusu, keperluan kalsium lebih lagi iaitu 1300mg sehari. 
    .
    Dos kalsium untuk remaja yang sedang meningkat dewasa iaitu 9 tahun ke 18 tahun juga tinggi iaitu 1300mg. 
    .
    Malah orang yang berusia 51 tahun ke atas perlu ambil 1200mg sehari. Maklumlah tulang dan makin mereput jadi banyak yang perlu di repair.
    .
    Sumber Kalsium dari Makanan
    .
    Kalsium juga terdapat dalam makanan harian kita iaitu susu, keju, sayur hijau seperti brokoli, tofu dan bijan. Namun, macam mana nak sukat kalsium dalam susu, cheese, sayur, & yogult yang kita tak regular ambil? 
    .
    Gejala & Penyakit Akibat Kurang Kalsium
    .
    Tanda kekurangan kalsium berterusan boleh bawa pada ..
    .
    muscle cramp
    - heart palpitation ( irregular heart beat
    - tekanan darah tinggi
    - nervousness
    - tooth decay
    - numbness ( kebas ) kt kaki dan tangan
    - brittle nail( kuku rapuh ) 
    - aching joint (sakit sendi ). 
    .
    Alert ya ! 
    .
    --------------------
    Ida Khairani
    www.mysupervitamins.com 
    ----------------------------


    Gastrik: Apa itu, punca, gejala dan cara elakkan gastrik dari berulang

    Gastrik oh gastrik. Memang ramai alami gastrik. Sebab ramai jugalah, jadi orang anggap ia tak serius dan masih boleh handle. Namun, seksa jugalah sekali gastrik menyerang. Apa kata cuba elak untuk gastrik datang lagi dengan ketahui punca dan elak puncanya !!!!


    Sebelum saya cerita tentang supplemen Shaklee yang dapat membantu pesakit gastrik. Kita study dulu apa itu gastrik, macam mana boleh jadi, makanan yang jadi gastrik bertambah teruk dan cara atasinya.

    Apa itu gastrik?


    Gastrik adalah rasa sakit perut di sebelah kanan perut. Selalu terjadi bila lambat makan atau makan suatu jenis makanan. Puncanya adalah disebabkan asid perut yang semakin menghakis dinding perut.

    Makanan yang menjadi punca gastrik menyerang


    Makanan pedas dan berminyak merangsang lebih asid perut. Begitu juga minuman teh & kopi. Makanan masam pula meningkatkan kesan asid pada perut. 

    Selain makanan, UBAT TAHAN SAKIT yang digunakan secara berterusan menyebabkan keadaan bertambah teruk buat pesakit gastrik secara diam-diam.

    Stress & kurang bersenam juga turut jadi faktor gastrik tidak bertambah baik.

    Tanda & Gejala Gastrik Kronik


    Selain dari sakit perut yang kronik bila lambat makan,  tanda dan gejala gastrik termasuklah
     
    Muntah

    Keluar angin bila badan dipicit

    Sakit kepala


    Cara kurangkan gastrik


    Namun, ada cara pesakit gastrik dapat mengurangkan segala gejala yang menyeksakan ini. 

    Berhenti merokok
    Berhenti ambil ubat tahan sakit
    Jaga timing makan 
    Elak makanan masam, pedas, berminyak
    Jangan lupa sahur kalau berpuasa
    Makan kerap dan sedikit sedikit
    Kurangkan kafein
    Elak minuman beralkohol
    Kurangkan makanan berangin
    Ambil susu yang bersifat alkali jadi bantu kurangkan keasidan perut

    Apa supplemen Shaklee yang dapat membantu?

    ESP : Energizing Soy Protein

    Membantu pulihkan dinding perut yang terhakis akibat asid perut yang berlebihan.

    Menenangkan perut. Bukan saja gastrik, kalau ada masalah perut tak selesa & mudah berangin pun, jika amalkan ESP dengan konsisten insyaAllah sakit tidak berulang. 

    Saya dulu memang selalu suami terpaksa urutkan perut bagi selesa, namun Alhamdulillah dengan izinNya, sakit saya tidak pagi berulang.

    Peppermint Ginger Plus

    Membantu pencernaan dengan merangsang pengaliran cecair pencernaan semulajadi.

    Peppermint Ginger Plus ni mengandungi 4 jenis herba yang powerful yang memang digunakan sejak turun temuran untuk melegakan ketidak sedaman perut dan badan. Herba di dalam Peppermint termasuklah Jintan Manis, Jintan Hitam, Halia dan Pudina.

    Kalau dah sampai guling-guling atau MC bila kena gastrik tu, jangan lupa jaga makan, jaga timing makan & ambil supplemen untuk bantu pulihkan balik dinding perut yang sudah terhakis.

    By,
    Ida Khairani

    Cara dan Tips Mengandung Anak Perempuan

    Alhamdulillah, sehingga kini kami telah dikurniakan 2 anak lelaki dan seorang perempuan walaupun tanpa merancang jantina. Cuma untuk kali ke-empat nanti, sajalah hendak cuba-cuba untuk merancang jantina anak. Mana tahu menjadikan. Bolehlah menambah peratusan kesahihan teori, tip dan petua mendapatkan anak perempuan di bawah ni.

    Petua untuk mendapatkan anak perempuan berdasarkan hukum sains dan kitaran haid.


    Untuk mendapatkan anak perempuan, sperma suami perlu membawa kromosom X dan bergabung dengan ovum yang sememangnya hanya mempunyai kromosom X juga.

    Secara asasnya, wanita adalah hasil percantuman kromosom XX, manakala lelaki pula XY.  Jadi beribu-ribu sperma lelaki, terdiri dari X dan Y.

    Jika X yang berjaya dan bercantum, maka hasilnya adalah XX iaitu bayi perempuan.

    Jika kromosom Y yang berjaya, hasilnya adalah bayi lelaki iaitu XY.

    Bayi perempuan adalah hasil percantuman kromosom XX dari ibu dan ayah.
    Jadi, secara teorinya, benih lelaki yang menentukan jantina. Kalau berderet ja anak lelaki atau berderet ja anak perempuan, jangan salahkan isteri ya.

    Ciri-ciri benih lelaki juga berbeza. 


    • Benih Y lebih cergas dan laju bergerak tetapi lebih cepat mati. 
    • Benih X lambat bergerak tetapi hidup lebih lama.
    • Benih Y lebih tahan cecair yang beralkali.
    • Benih X pula lebih tahan dalam cecair berasid.
    Berdasarkan sifat-sifat ini, kita boleh mencuba untuk merancang mendapatkan anak perempuan.

    Pemakanan:


    Makan makanan yang bersifat asid dan elakkan makanan bersifat alkali. Makanan bersifat asid seperti limau, asam, nenas dan cuka. Elakkan makanan bersifat alkali iaitu makanan laut. Pilih ayam dan daging berbanding sotong, udang dan ikan.

    Kitaran Haid dan Waktu Subur


    Kenal pasti hari subur diri sendiri. Biasanya adalah hari ke 14 jika kitaran 28 hari. Namun setiap orang berbeza. Kenal pasti cara kita waktu subur dan ciri-ciri waktu subur di sini atau dengan bantuan alat kesuburan khas, OPT (Ovalation Prediction Kit). Elakkan berhubungan seks pada hari subur kerana kebarangkalian kromosom Y yang pantas dan laju yang akan bercantum dengan X, nanti jadi anak lelaki. 

    Maka, lakukan aktiviti seks selepas haid, sebelum waktu subur. Boleh lakukan, selang sehari. InsyaAllah, harap2nya, sperma dengan kromosom X yang bertahan lebih lama, boleh bertahan sehingga waktu subur tiba. Selepas tiba waktu subur, stop. Jangan bersetubuh selama 5 hari bermula dari waktu subur.

    Contohnya, period day 1-7. Lakukannya pada hari ke 8- 12. Waktu subur untuk kitaran haid 28 hari adalah hari ke 12 - 16 secara teori. Stop mulai hari ke 12 hingga ke 16. Seterusnya ada hari tidak subur.

    Ingatlah ini teori ja. Janganlah sampai bergaduh laki bini sebab nak planning jantina yang belum tentu sahih ni. Kena berbincang bersama. OK !!! Ia hanyalah teori dan bukan 100% tepat !!!!!

    Formula mendapatkan anak perempuan mengikut kalendar Cina.   


    Kalender Cina Peking untuk tentukan jantin anak lelaki atau perempuan

    Cara guna Kalender Cina untuk mendapatkan anak perempuan ni :

    Contohnya, usia ibu ketika mula mengandung 33 tahun dan mula mengandung bulan November, jadi jangkaan bayi adalah anak perempuan.

    Contoh lain, usia ibu 34 tahun, persenyawaan dan mula mengandung, bulan Februari, jadi bakal mendapat anak perempuan. Begitu juga jika mula mengandung bulan April, Mei, Jun, Julai, September dan Oktober.

    Jika plan nak anak lelaki pula di usia ibu 35 tahun, bulan Januari, Februari, April, Ogos, November dan Disember boleh mula mengandung.

    Hehe, boleh percaya ka? Saya pun tak pasti bagaimana masyarakat Cina Peking boleh mengkaji dan jumpa formula ni.. Yang pasti, semuanya ketentuan Allah. Suka suka nak buat bolehlah.


    Mai saya test untuk anak-anak saya yang dah selamat dilahirkan, adakah ia tepat dalam mendapatkan anak perempuan dan anak lelaki. Sukar juga nak tentukan sebab saya tak plan jadi tak pasti anak-anak ni disenyawakan bila.. Hehe.. Jadi, saya check conception date berdasarkan tarikh lahir mereka.

    Anak pertama : 25 tahun - Lelaki - Birthdate 26/12/2007. Conception date 31/3 ke 7/4.
    Anak kedua : 28 tahun - Perempuan - Birthdate 26/1/2010. Conception date 1/5-9/5.
    Anak ketiga : 31 tahun - Lelaki - Birthdate 18/12/2013. Conception date 23/3-31/3.

    Cuba korang check, mengena tak?

    Lagi tip mendapatkan anak perempuan, adalah berdasarkan posisi semasa melakukan persetubuhan dan teknik tertentu sewaktu klimaks. Ini, saya baca sendiri-sendiri ja. Hehe.. Boleh google kalau nak cuba. :P
            
    By,
    Ida Khairani
    Shaklee Independent Distributor 846056
    013 488 2382

    Nak menyusu on demand, bila suka atau ada jadual khas berapa jam sekali

    Ibu baru dapat anak mesti tertanya-tanya bila patut menyusukan anak sebenarnya. Masa anak pertama dulu, saya ada jumpa seseorang yang hanya memberikan susu tepat setiap 3 jam. Saya ingat memang amalan tradisi kaumnya mungkin sebab masa tu saya di Miri.

    Pilihan terbaik terutama untuk bayi baru lahir, semasa berpantang dan ibu yang tidak bekerja adalah menyusu on demand atau on cue. Apa maksud on demand dan kenapa perlu menyusu on demand?



    Maksud menyusu on demand atau on cue adalah:


    • Penyusuan eksklusif susu ibu diberikan pada bayi bila bila masa mengikut keperluan bayi atau bila bayi lapar.
    • Susukan bayi selama mana yang bayi mahu.
    • Susukan bayi sehingga bayi mendapat hindmilk iaitu susu akhir
    • Susukan bayi hingga bayi lepas sendiri puting dan kenyang.

    Namun, jika bayi kurang menyusu & instict ibu rasa bayinya perlu menyusu

    • Offer bayi bila payudara ibu terasa penuh.
    • Kejutkan bayi jika bayi tidur terlalu lama dan tak bangun untuk menyusu.
    Kenapa perlu menyusu on demand, in cue dan kerap? Apa kepentingannya
    • Ia lebih mudah untuk ibu menyusukan bayi.
    • Ia sangat berkesan untuk mengekalkan penghasilan susu.
    • Ia merangsang pengeluaran susu denfan cepat.
    • Ia mengurangkan bengkak payudara.

    Jadi bila kita perlu susukan anak kita? Setiap 2 jam? Setiap 3 jam? 

    Jawapannya, ia berbeza mengikut setiap anak dan bayi. Lihat cue anak dan offer payudara ibu untuk bayi menyusu bila-bila sahaja dan selama mana bayi mahu.


    By,
    Ida Khairani
    Shaklee Independent Distributor 846056
    013 488 2382


    www.mysupervitamins.com

    www.idakhairani.com
    www.sarawakauthentic.blogspot.com

    Nak Order Shaklee Online, Klik Sini
    Saya Pengedar Shaklee untuk Seksyen 7 Shah Alam dan kawasan sekitar, Bandar Bukit Raja, Klang dan Setia Alam. Penghantaran terus boleh diuruskan.

    Elak demam dan batuk sebelum melarat dengan peransang imun di musim jerebu

    Hari ni sepatutnya anak anak kita di sekolah ada peperiksaan akhir tahun. Namun keadaan jerebu yang teruk memaksa sekolah ditangguhkan. Baguslah. Saya pun berpendapat tak perlu nak rushing exam memandangkan ada lagi 5 minggu sebelum cuti panjang sekolah akhir tahun. Amalkan juga perangsang imun untuk elak dari demam dan batuk.

    Bagaimana cara kita nak elak demam dan batuk sedangkan belum terjadi? Ubat memang tak boleh ambil kalau tak sakit. Caranya kenalah rangsang sistem imun kita supaya lebih kuat dan bersedia. Kita berusaha untuk tidak jatuh sakit supaya tak berjangkit dengan anak-anak. Anak-anak pula kita kuatkan imun sistem, supaya mereka sihat dan bersedia untuk ke sekolah bila sekolah dibuka nanti.

    Untuk rujuk bacaan jerebu semasa di Malaysia, boleh klik sini .

    Ada beberapa supplemen yang selamat dan bertindak secara semulajadi dalam merangsang sistem imun. Ada boleh pilih mengikut budget dan keperluan tubuh atau jika mampu dan memang keadaan kesihatan sedia lemah, ambillah semua sekali.



    4 supplemen untuk merangsang sistem imun untuk elak sebarang sakit dari melarat termasuk demam dan batuk adalah
    1. Vitamin C 
    2. Nutriferon 
    3. Zink 
    4. Garlic

    Set Perangsang Imun membantu menguatkan sistem pertahanan badan. Bukan sahaja melawan demam biasa dan cepatkan baik pulih, malah menentang kerosakan akibat radikal bebas. Radikal bebas ni punca banyak sel mutate dan boleh jadi sel kanser. Jadi, amalkanlah "prevention is better than cure".

    Kelebihan Vitamin C untuk Imun Badan

    • Vit C adalah anti oksida yang kuat. 
    • Vit C mempunyai fungsi yang sangat banyak & menyeluruh. 
    • Termasuklah sokong kesihatan jantung, mata, gusi, tulang, otot, pembuluh dadah, imunsasi & kekuatan sel. 
    • Dalam keadaan biasa, kita perlukan minima 100mg sehari & optimum 500 mg sehari.
    • Orang yang sedang sakit memerlukan dos yang lebih tinggi Vit C untuk menguatkan lagi daya melawan penyakit yang sedang dialami.
    • Penyakit - penyakit yang memerlukan pengambilan vitamin C termasuklah anemia, asma, alergik, kanser, kataraks, influenza, sakit sendi, sakit muscle, penyakit kulit dan tekanan.

    Kelebihan Nutriferon untuk Imun Badan

    • Biasanya suntikan interferon diberikan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hidrophobia, herpes dan HIV.
    • Nutriferon membantu merangsangkan interferon semulajadi untuk melawan penyakit jika diancam.
    • Melindungi dari influenza dan tumor. Kalau seseorang ada jalani rawatan kemoterapi, mereka boleh ambil Nutriferon untuk tingkatkan imun kerana masa ni imun mereka sangatlah rendah dan lemah.
    • Meringankan stress dan lesu. Nutriferon dapat mengurangkan rasa lemah badan dan kemudaratan akibat resah, stress, lesu dan gaya hidup yang sibuk.
    • Nutriferon boleh diambil sebagai pelindungan awal sebelum dari jatuh sakit atau mula menunjukkan tanda-tanda mahu demam.

    Kelebihan Zink untuk Imun Badan

    • Keistimewaan Zink Shaklee adalah ia mudah diserap tubuh.
    • Berkesan untuk keluarkan logam toksin iaitu kadmium dan plumbum dari badan
    • Zink bantu penghasilan enzim dalam badan. Enzim ni ada pelbagai fungsi termasuklah untuk metabolisme dan sistem imun.
    • Perbaiki radang kulit.
    • Cepatkan pemulihan luka.

    Kelebihan Garlic untuk Imun Badan

    • Bawang Putih bukan sebarang bawang putih.. Sebenarnya bawang putih ada khasiat yang sangat hebat.
    • Garlic bertindak seolah 'antibiotik' namun selamat diambil untuk jangka masa panjang dan tidak meninggalkan kesan negatif pada tubuh.
    • Garlic membantu menghalang penyakit berjangkit dan meningkatkan sistem imun.
    • Setiap 2 tablet garlic mengandungi 1000mg ekstrak bawang putih yang menyamai 2 ulas bawang putih segar.
    • Garlic juga adalah agen detoks yang bagus hingga boleh mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam yang boleh naikkan tekanan darah.
    • Garlic membantu menstabilkan tekanan darah bagi pesakit tekanan darah.
    • Menolong menstabilkan glukos dalam tubuh dan menghalang alergi dari semakin teruk.

    Saya mengamalkan Vitamin C secara konsisten setiap hari, Nutriferon secara berkala, Zink dan Garlic ketika keadaan memerlukan. Kesemua supplemen ini selamat diambil setiap hari. Banyak khasiat dan kelebihan setiap 1 jenis perangsang imun ini selain dari yang saya senaraikan di atas.

    Jika saya tak dapat elak dan jatuh sakit seperti demam dan selsema teruk, saya akan tinggikan dos-dos supplemen ini. Ibu yang perlu menjaga sendiri anak-anaknya di rumah, memang tak boleh sakit lama-lama sebab risau akan berjangkit pada anak-anak pula. Oh ya, ketika kami ibu bapa jatuh sakit, saya juga akan tambah Nutriferon dalam minuman anak-anak kerana nak naikkan imun badan mereka supaya tidak berjangkit pula sakitnya.

    Jika anda sayangkan kesihatan dan kisah akan harga yang perlu dibayar bila jatuh sakit nanti, peliharanlah nikmat ini dari sekarang. Hubungi saya untuk info dan konsultasi yang sesuai dengan keadaan diri anda sekarang.

    Semasa jerebu ini, ikuti langkah-langkah ini untuk memelihara kesihatan diri dan alam sekitar.

    Tip kesihatan semasa jerebu -  sumber


    By,
    Ida Khairani
    Shaklee Independent Distributor 846056
    013 488 2382

    10 Sebab Kenapa Perlu Letak Bayi Atas Dada Ibunya Sebaik Lepas Dilahirkan

    Tahu tak ada sebab bayi yang baru lahir diletakkan di atas dada ibu secepat mungkin. Bagi yang masih menanti kelahiran bayi, mungkin pernah lihat video dan gambar bayi atas dada ibunya ketika masih di labour room. Adegan ini memang praktis di Malaysia juga, at least pada ketiga-tiga kelahiran anak saya. Selepas bayi dipastikan bernafas normal, bayi akan diletakkan atas dada ibu.
    Kenapa? Perlukah?



    Alhamdulillah, saya dapat rasa pengalaman yang indah ketika bayi diletakkan atas dada dan kemudiannya menyusu badan buat pertama kali di dunia. Walaupun agak kekok masa pertama kali, bayi kita akan bantu untuk kita membiasakan diri. Walaupun usia baru beberapa minit, mereka lebih expert dalam mencari puting dan menyedut susu pertama di dunia.

    Jadi ibu jangan risau. Walaupun payudara kecil, tetap ada susu kolustrum untuk anak kita. Kenapa perlu diletakkan di dada ibu sesegera yang mungkin?

    Ransangan kulit ke kulit sangat memberi kesan positif untuk bayi dan ibu. Teruskan membaca kesan positif dengan meletakkan bayi terus di dada ibu.

    1. Ibu dan anak dapat membina jalinan kasih sayang @ bonding tanpa batasan lagi.
    2. Sentuhan kulit ke kulit akan merangsang penyusuan susu ibu dan membantu kejayaannya. 
    3. Bayi lebih selesa dan rasa selamat dalam dakapan ibu. 
    4. Bayi belajar untuk mengenal puting dan payudara ibu buat pertama kali & mula membiasakan diri. 
    5. Menggalakkan pengkolonian bakteria baik dari badan ibu kepada badan bayi. 
    6. Menenangkan bayi. 
    7. Menghilangkan dan melupakan kesakitan yang ibu alami. 
    8. Menstabilkan pernafasan dan denyutam jantung bayi. 
    9. Bantu penyesuaian metabolik dan penstabilan gula dalam darah bayi. 
    10. Bayi kurang menangis jadi mengurangkan tekanan dan penggunaan tenaga bayi.

    Jadi ibu yang bakal melahirkan anak, bayangkan saat-saat indah ketika pertama kali anak diletakkam di atas dada anda. Mungkin ini akan mengurangkan nervous ibu yang menantikan saat kelahiran bayi nanti. Saya sentiasa nantikan saat - saat indah itu. Ia sangat priceless :x


    By,
    Ida Khairani
    Shaklee Independent Distributor 846056
    013 488 2382
    www.sarawakauthentic.blogspot.com


    Berada di Seksyen 7 Shah Alam dan kawasan sekitar, Bandar Bukit Raja, Klang dan Setia Alam, penghantaran terus boleh diuruskan.

    6 Petua Tambah Susu Ibu Supaya Tak Perlu Tambah Susu Formula

    Bila saja saya menyusu Nuh Iman, soalan yang sering diajukan dan riaksi pertama adalah "masih susu badan ka?" Alhamdulillah. Memang rezeki anak-anak saya semuanya saya usaha lengkapkan sampai sekurang-kurangnya 2 tahun menyusu dengan susu ibu.


    Sama macam ibu-ibu lain, perjalanan kami dalam penyusuan susu ibu ada up and down. Selalunya menghampiri 2 tahun tu, susu tak la meriah macam masa berpantang namun, sesuailah dengan anak yang makan lebih banyak solid dan tambahan air lain seperti air masak dan jus. Engorment pun dah tak ada, tapi bila picit tu ada. Anak pun tak pernah mengamuk semasa dan selepas menyusu tapi Ida usahakan untuk tambah susu badan.

    Ida akan kongsikan Petua Tambah Susu Badan yang Ida buat untuk cuba beri yang terbaik untuk anak-anak.

    Semasa lahirkan Nuh Iman, Alhamdulillah Ida gigih bagi direct susu semasa overnite pada malam pertama tu. Rasanya kalau hospital breastfeeding friendly, ibu tak csec dan ibu bagitau nak fully breastfeeding, pihak hospital akan alert. Kalau bilik jauh dan bayi tak ada masalah, bayi memang boleh bermalam dengan kita.

    Sentuhan pertama dan stimulasi berterusan sangat penting untuk kejayaan penyusuan susu ibu. Walaupun rasa susu kita sangat sikit bila perah, pegang dan percaya ia cukup untuk anak kita.

    Selepas sehari Nuh Iman lahir, dia dimasukkan dalam NICU untuk monitor pernafasan yang sedikit laju. Masa ni saya tak dibenarkan menyusu badan secara direct dah. Jadi saya dah mula mengepam.



    Bila kita pump, kuantiti susu pertama a.k.a kolustrum akan nampak jelas sedikit, walhal ia dah mencukupi. Saya risau Nuh Iman yang perlukan susu ibu yang tinggi antibodi untuk lawan penyakit tu, terpaksa ditambah dengan susu formula. Big No untuk newborn saya. Masa ni saya risau dia akan develop alergik pada susu formula juga kang dari penyakit lain jadi penyakit lain. Over betul fikiran saya masa tu.

    Masa ni saya memang dah ambil B Complex & Ostematrix, kalsium yang saya usung ke hospital masa nak bersalin. Bila nak tambah susu secara cepat, saya tambah ESP, serbuk protin susu untuk dibancuh. Pesan pada suami untuk bawakan ke hospital. Air masak memang banyak saya minum.

    Alhamdulillah rezeki Nuh Iman, dengan izin Allah susu badan jadi sangat banyak serta merta. Sampai tak sempat pun nurse nak bagi dan soh saya stop supply. Dari 1oz ke 2 oz ja asal sampai penuh satu botol dengan kolustrum

    Saya dapat bilik dekat dengan Nuh Iman bila dia dibenarkan keluar dari NICU cuma tak boleh tinggal di bilik dengan saya, masih di nursery sebab masih ada wayar yang perlu dipasang untuk monitor. Tapi saya pesan, saya boleh menyusu badan bila2, pukul 2-3 pagi pun boleh gerak, saya akan datang.

    Badan saya masa ni? Oklah, walaupun alami koyakan teruk juga sebab Nuh Iman lahir besar juga 3.5kg tapi tak rasa sakit masa saya menjaga Nuh Iman di hospital. Nikmat Allah dan semangat luar biasa seorang ibu mungkin. Masa ni boleh skip lagi acara berpantang di rumah. Belum mula berpantang la kiranya. Masa pantang baru nak rasa sakit kalau ada pun kot.

    Selepas susu dah terlampau meriah saya stop amalkan ESP dan hanya maintain beberapa supplemen asas lain iaitu B Complex, Vitalea, Vitamin C, Ostematrix dan Zink. Semua supplemen ni dah cukup untuk terapi berpantang saya dan milk booster untuk tambah dan maintain susu.

    6 Petua Tambah Susu Badan

    1. Ilmu, keyakinan dan sokongan. 

    Walaupun nampak mudah BF ni, ramai juga yang pasang niat nak menyusu tapi gagal. Jadi sebelum bersalin, kena banyak membaca, pasang niat dan yakin susu ibu adalah yang terbaik dan mencukupi untuk anak kita. Jangan lupa inform suami. Kalau mak & mak mertua tak sokong, ilmu dan suamilah yang bakal membantu kita untuk terus yakinkan diri dan mereka.

    2. Berdoa dan berzikir. 

    Oleh kerana menyusu anak sehingga 2 tahun telah tertulis di dalam Al Quran, pasti Allah sangat sukakannya. Doa pada Allah supaya sentiasa cukupkan susu untuk anak kita. Amalkan zikir dan doa tambah susu yang saya kongsikan di entry ni.

    Ganjaran pahala yang besar menanti untuk ibu yang menurut ajaran Al Quran & perintah Allah. Namun tidaklah berdosa jika ibu gagal menyusu badan. Islam memberi kelonggoran bagi ibu yang tiada upaya dan alami masalah kesihatan.

    3. Minum banyak air kosong

    Memandangkan susu ibu dari air, kita kena banyak dan rajin minum air. Jangan takut minum banyak air kerana trauma ke toilet atau dilarang bidan. Mengapa? Sebabnya boleh baca di entry ni, "Kenapa Ibu Berpantang Perlu Minum Banyak Air Kosong?"

    Masa berpantang jangan minum air sejuk pula. Boleh bentan orang kata. Minum air suam panas sebaiknya. Bentan ni demam suam sejuk. Ambil tahu tip elak bentan di sini.

    4. Milk Booster Semulajadi !

    Tak semestinya vitamin Shaklee sahaja Tip Tambah Susu Badan. Ibu boleh ambil makanan semulajadi lain yang selamat untuk ibu berpantang terutama yang kaya PROTIN dan KALSIUM sebab ini kandungan utama susu ibu. Ibu berpantang walapun kuat masih kena pantang makan penting untuk amalkan makanan cukup nutrisi dan memberi tenaga dan cepatkan pemulihan.. Contohnya MILK BOOSTER semulajadi adalah halba campur atau fenugerek. Boleh dibubuh dalam masakan atau dibuat minuman. Kalau ambil herba ni, cuba dalam kuantiti sedikit dahulu dan lihat keserasian pada bayi. Ada bayi yang senang ruam pada awal usia kelahiran ni.

    Halba Campur sebagai MILK BOOSTER




    Ibu kena kenal pasti makanan & minuman apa yang bantu tambah susu badan masing-masing. Antara milk booster yang ibu boleh try & error adalah sayur kucai, brokoli, sawi, kailan, lobak putih, ikan yu, kopi, keju. Walaupun kopi boleh menyerap cecair dalam badan dan buat kita lebih dahaga, ibu kenalah top up dengan banyakkan balik minum air kosong.

    Lobak putih sebagai milk booster
    Lobak putih sebagai milk booster

    Saya suka makan macam-macam sebab tu kot susu saya meriah ja. Makan biskut kering cicah kopi panas pun layan tak terhingga ! Menu berpantang yang simple dan sihat tu tak pernah menjemukan saya.

    5. Kerapkan menyusu

    Sentuhan dari kulit ke kulit adalah best stimulasi untuk menambah susu badan. Walaupun bayi kerap menyusu, ibu layankan aja. Ini penting untuk kejayaan penyusuan di masa depan. Kalau rutin berpantang ibu ketat, pump susu dan minta suami atau penjaga tolong susukan bayi guna botol dan susu perahan tadi. Saya buat macam tu la, bila kena mandi atau mengurut. Sentiasa amalkan Supply vs demand dalam penyusuan susu ibu.

    Sentiasa sediakan back up dan perah jika bayi tidak dapat menyusu secara terus

    6. Mengurut

    Biasanya susu awal bayi memang sedikit. Namun ia pekat dan kaya dengan antibodi sesuai dengan usia bayi yang baru beberapa hari. Jika ibu risau selepas beberapa hari susu masih lagi sedikit dan anak dah mula meragam, selain dari MILK BOOSTER vitamin Shaklee, ibu boleh beritahu bidan untuk mengurut payudara. Urutan payudara membantu melancarkan peredaran darah di sekitarnya sekaligus menggalakkan penghasilan susu dan pengeluaran susu. Kalau payudara bengkak tapi susu masih tak keluar letakkan kobis sejuk di atas payudara dan urut perlahan-lahan bila rasa lebih lega. Susu mesti dikeluarkan untuk menghasilkan susu baru dan kekalkan demand.


    Supple vs Demand WAJIB dan Mengurut jika PERLU
    Alhamdulillah, sehingga kita dengan amalan di atas saya masih menyusukan anak saya. Tak kira masa, bila anak minta saya akan berikan. Tidur malam memang sentiasa terjaga-jaga. Jadi kalsium Ostematrix sangat membantu badan tetap segar walaupun tidur sering terganggu.

    Jadi, ibu jangan lupa amalkan 6 Petua Tambah Susu Ibu Supaya Kita Tak Perlu Bergantung atau Tambah Susu Formula terutama di hari-hari awal anak kita.

    Ida nak share supplemen yang Ida suka dan ambil untuk support pemulihan dan penyusuan Ida. Ida percaya kalau badan sihat dan emosi stabil, membantu pengeluaran susu ibu jadi lancar dan banyak.

    OSTEMATRIX

    Ostematrix ni adalah kalsium yang turut mengandungi magnesium yang mengoptimumkan lagi penyerapan kalsium.  Kalau kita yang menyusukan bayi ni tak cukup kalsium, mulalah sakit badan kerana terpaksa memberi keutamaan pada bayi dan boleh beri kesan pada susu kerana komposisi utama susu ibu adalan kalsium.

    Kalsium juga mainkan peranan untuk bina darah, tulang, gigi dan saraf yang sihat. Jika kalsium tidak digantikan secukupkan secara berterusan, maka ibu boleh berisiko mendapat osteoporosis, sakit kaki mudah letih dan lesu. Susu ibu mungkin bertambah drop semasa datang bulan.

    B COMPLEX

    Dalam nak tambah susu ibu ni, emosi ibu juga mainkan peranan. Kalau ibu stress, down atau suka marah-marah, kemungkinan akan beri kesan pada kemuruduman susu ibu. Jadi jaga-jagalah Vitamin B Complex sangat membantu saya untuk kawal emosi saya. Maklumlah anak ramai ni, kerja makin banyak, ujian kesabaran pun banyak juga.

    Bagi yang bekerja, B Complex lagilah penting. Vitamin B bantu untuk kita kekalkan fokus dan tukarkan makanan ke bentuk tenaga jadi ibu yang menyusu sentiasa bertenaga.

    VITALEA

    Multivitamin Vitalea bantu ibu tampung balik kekurangan nutrisi vitamin dan mineral dalam pemakanan harian. Vitalea yang lengkap dengan zat besi juga bantu ibu tambah darah, elakkan anemia dan naikkan bacaan hemoglobin. Tanda-tanda ibu yang alami rendah HB adalah sering pening kepala. Kalau ada, segeralah buat pemeriksaan untuk tahu taraf kesihatan ibu.

    VITAMIN C

    Ibu yang sibuk mudah jatuh sakit bila mengutamakan kesihatan orang lain dan abaikan diri sendiri. Padahal ibu sendiri kenalah fit untuk menjaga orang lain dan kekalkan production susu. Jadi, saya juga ambil Vitamin C. Yang lebih best, Vitamin C ni bantu cantikkan kulit saya yang tak berapa nak cantik lagi ni.

    Vitamin C yang diambil serentak dengan Vitalae, membantu penyerapan zat besi dalam Vitalea itu.
    Percaya atau tidak, semua ni menyumbang pada kesihatan dan bantu tambah susu ibu !

    ALFALFA


    Alfalfa merupakan milk booster semulajadi iaitu penggalakkan susu. Alfalfa secara semulajadi kaya mineral termasuklah kalsium yang penting dalam susu ibu. Ia juga ejen detoks yang bagus. Ibu yang alami sembelit atau tidak membuang najis besar secara teratur, sangat digalakkan ambil alfalfa.

    ENERGIZING SOY PROTEIN


    Seperti saya kongsikan kisah saya, saya ambil ESP untuk bantu penyusuan susu ibu dan ia sangat membantu tambah susu ibu walaupun pada peringkat awal penyusuan dan baru ja minum. ESP ni kaya protein yang penting untuk pembentukan sel sihat, juga ada vitamin B dan kalsium.

    Protin yang bagus turun mempengaruhi nutrisi yang disalurkan oleh ibu melalui susu ibu. Bagi ibu yang sedang berpantang, ESP membantu pemulihan segera dan memberi tenaga. Ia juga bantu support rasa lapar yang ibu menyusu sering alami sebab ESP memberi rasa kenyang. Bagus juga untuk DIET SIHAT.



    Rahsia dan petua saya tambah susu ibu dan masih menyusukan anak telah terbongkar. Jadi, ibu kenalah amalkan. Apa yang baik dari Allah, yang kurang adalah kekurangan dan kesilapan saya sendiri. Semoga sharing saya ni, turut bantu ibu-ibu lain tambah susu ibu buat bekalan anak-anak yang lain juga. Susu ibukan yang terbaik! Jadi jomlah berusaha berikan yang terbaik untuk anak kita.



    Pakar Penyusuan dan Kurus Anda,
    SID PRO 846056
    Ida Khairani
    013 488 2382
    http://www.mysupervitamins.com