Selamat Datang

Mysupervitamins.com menyediakan informasi kesihatan dan peluang mendapatkan vitamin Shaklee dengan lebih mudah

SET PENYUSUAN PALING HOT DARI MYSUPERVITAMINS

BERTINDAK SEGERA! PROMOSI BERAKHIR HUJUNG BULAN MEI !

Vitamin Kanak-kanak Paling Lengkap dan Sedap !

BERTINDAK SEGERA! PROMOSI BERAKHIR TIDAK LAMA LAGI !

Promosi : Raja Herba Alfalfa!

Alfalfa berfaedah atasi keputihan, penggalak susu, gout, lawas dan detox!

Vivix Tonik Ajaib!

Vivix BERKESAN membantu mengawal darah untuk pesakit diabetis !

Penyusuan Susu Ibu

Shaklee membantu ibu merealisikan misi penyusuan dengan kesihatan yang terpelihara

Anti aging

Penemuan terkini Vivix untuk rahsia awet muda

Kurangkan berat badan secara sihat

Membakar lemak dan memelihara otot

Wednesday, January 21, 2015

Bolehkah hamil normal selepas kehamilan luar rahim?

Assalamualaikum. Saya nak sambung sikit lagi pasal info kehamilan luar rahim atau ectopic pregnancy. Dalam entry sebelum ni, saya cerita pasal 'Apa itu Kehamilan Luar Rahim, Simptom Awal dan Rawatan. Kali ni saya kongsi pasal boleh tak mengandung normal selepas pernah mengandung luar rahim.

Apakah yang dibuat bila kira suspect mengandung luar rahim kerana mengalami gejala-gejalanya. 
Bila kita merasakan kita mengandung, tetapi selepas scan tak nampak, doktor mungkin suruh datang kembali kerana bayi mungkin masih terlalu kecil untuk dikesan. Namun selepas beberapa minggu scan dilakukan masih tak nampak, doktor akan mengsyaki kehamilan luar rahim berlaku. Boleh rujuk rawatan untuk kehamilan luar rahim di sini


Selepas jalani rawatan untuk kehamilan luar rahim, wanita boleh berpantang dengan set berpantang shaklee untuk cepatkan proses pemulihan dan dalam masa sama menggalakkan kesuburan.

Benarkah kehamilan di luar rahim akan menjejaskan kesuburan?

  • Kebarangkalian untuk hamil adalah masih sama jika tiub falopia tidak rosak selepas kehamilan luar rahim. 
  • Keberangkalian untuk hamil rendah sedikit jika hanya ada 1 tiub falopia selepas yang satu telah pecah atau rosak teruk. Jika tiub yang satu lagi itu turut terjejas akibat PID atau endometriosis, wanita lebih sukar untuk hamil tetapi masih boleh, bergantung kepada kes masing-masing.
Jika kedua-dua tiub falopio anda rosak atau pecah, anda mungkin perlu menimbangkan untuk melakukan rawatan IVF

Sumber dan Credit


Kira-kira 65 peratus wanita yang mengalaminya akan hamil lagi dalam masa 18 bulan selepas kehamilan di luar rahim. 

Mungkih Kehamilan Luar Rahim Akan Berulang?

Terdapat kira-kira 10 hingga 15 peratus risiko untuk mengalaminya lagi. Walau bagaimanapun, risikonya sukar dianggarkan kerana perbezaan dalam situasi individu-individu itu sendiri dan tahap kerosakan yang telah berlaku. 

Anda patut membuat temu janji susulan dan meminta nasihat yang jelas mengenai masa depan kehamilan anda daripada pakar obstetrik. 

Tidak banyak yang boleh anda lakukan untuk mengelakkan kehamilan di luar rahim daripada berulang di masa hadapan. Namun, jika ianya berlaku akibat jangkitan klamidia, anda boleh mengambil antibiotik untuk merawatnya dan dengan itu mengurangkan kerosakan yang lebih teruk ke atas tiub anda. 

Apabila anda telah hamil sekali lagi, jumpalah doktor anda secepat mungkin. 

Berapa lama perlu tunggu untuk hamil kembali selepas jalani rawatan?

Mereka yang telah menjalani laparoskopi biasanya perlu menunggu tiga hingga empat bulan sebelum mencuba untuk hamil lagi. 

Jika anda telah menjalani pembedahan terbuka, lebih baik jika anda menunggu enam bulan untuk membolehkan luka anda sembuh sepenuhnya.

Semoga bermanfaat. InsyaAllah rezeki untuk anda mendapat anak yang akan mendoakan ibu bapanya akan tiba juga. Yang penting, jaga kesihatan dan terus berusaha.

Ida Khairani
013 4882382
http://www.mysupervitamins.com

Promosi Berganda Shaklee Januari 2015

Sebab - sebab kenapa perlu dapatkan supplemen super power Shaklee hari ni juga?






Kenapa perlu amalkan ALFALFA hari ini?

Alfalfa adalah tumbuhan yang dikenali sebagai RAJA TUMBUHAN yang

  • Kaya dengan vitamin kalisum, magnesium, potasium, karotin, protein, serat, vitamin E dan K
  • Membantu mengawal kolestrol dalam darah.
  • Membantu badan untuk detox secara semulajadi
  • Membantu menggalakan pengeluaran susu ibu



Kenapa Perlu Beli VIVIX hari ini juga ?

Vivix mengandungi Polyphenols yang sangat hebat dan memberikan kesan POSITIF pada kesihatan :

  • Membantu dalam mencegah BARAH
  • Mengurangkan risiko penyakit JANTUNG
  • Membaiki komplikasi DIABETIS
  • Membantu dalam IMUN SISTEM
  • Memperbaiki kesihatan secara menyeluruh



Ida Khairani
013 488 2382
www.mysupervitamins.com

Tuesday, January 20, 2015

Benarkah sup ketam berkhasiat untuk demam denggi?

Sup Ketam sangat glamur dijamu untuk orang yang kena demam denggi.  Khasiatnya dikatakan mampu membantu menambah platlet darah dan mencepatkan pemulihan. Benar atau tidak, ramai yang telah mencuba dan berjaya mengatasinya. Tak rugi mencuba demi menyelamatkan nyawakan.


Perkongsian dari saya di ibustory.com tentang resepi sup ketam. First time buat resepi sup ketam time tu memang denggi tengah berleluasa. Stok nutriferon yang terkenal untuk kuatkan antibodi terutama time sakit dan denggi ni pulak terpaksa ibu jual pada orang yang lebih memerlukan. Jadi, kami makan sup ketam ja since masih sihat dan untuk precaution. Ketam pun tak pernah beli dan sup ketam pun tak pernah makan sebelum tu.

Ada 2-3 version resepi sup ketam ni. Tapi kalau betul-betul sakit, kadang bau pun dah buat nak muntah.

Baru-baru ni, mak mertua kena denggi dan ibu buat sup ketam macam resepi ketiga di bawah, ala chef gitu. Sekali dia tak lalu makan. MIL pesan soh buat kosong ja. Ha, ibu buat sekosong-kosongnya. Yang tu dia lalu makan & hirup supnya. Jadi, cubalah mana yang kena dengan tekak korang ya.

Resepi Sup Ketam Senang ! Ini yang mak mertua lalu makan masa kena denggi

- masak air sampai mendidih
- masukkan ketam
- tambah garam

Resepi ni saya buat bila saya nak cepat, lupa resepi dan tak sempat nak google2.

Resepi Sup Ketam Senang Ala Ida 
- masak air bersama kayu manis, cengkih dan bunga lawang
- masukkan ketam dan ubi kentang
- tambah garam, daun sup, daun bawang dan bawang goreng

Resepi Sup Ketam macam Chef

Bahan-bahan :

Ketam
Ubi Kentang
Minyak Jagung
4 ulas bawang merah
2 ulas bawang putih
Sedikit halia
5-10 biji lada putih
Daun sup
Bawang goreng

Cara-caranya:

1. Tumbuk dan tumis bawang merah, bawang putih, halia dan lada putih dengan minyak jagung.

resepi-sup-ketam1

2. Tambah air dan ubi kentang dan masak sampai kentang empuk.

resepi-sup-ketam2

3. Masukkan ketam dan renih dengan api perlahan.

resepi-sup-ketam3

4. Tambah garam.

resepi-sup-ketam4

5. Tutup api dan hias dengan daun sup dan bawang goreng.

resepi-sup-ketam5

6. Kalau ada daun saderi dan lobak merah, boleh tambah juga. Save time tak payah masak sayur dah. Haha !!.

Selamat Mencuba 3 Resepi Sup Ketam ni ya ! InsyaAllah sedap, mudah, sihat dan dapat membantu tambah platlet semasa demam denggi.

Sumber : Ibustory.com

Monday, January 19, 2015

Cara Buat Pati Daun Betik Untuk Demam Denggi

Macam mana nak elak denggi? Kadang-kadang kita dah jaga persekitaran rumah supaya tak ada air bertakung. Dah sapu losyen anti nyamuk.. Tiba-tiba ja dah ada tanda-tanda nak kena demam denggi. Ujian untuk kita dari Allah.. Apa yang kita boleh usahakan, buat ja. Mudah-mudahan Allah bantu dan pilih kita untuk atasi penyakit bahaya ni. 

Bila suhu demam kita tinggi dan doktor suspect kita kena denggi, dia akan suruh kita ambil ujian darah. Beberapa jam dapat result. Bacaan platlet darah untuk orang sihat dan normal 150 ke atas. Kalau demam denggi, 100 ke bawah tapi kalau bawah 150 tu, langkah berjaga-jaga dan rawatan awal dah kena mula.

Demam denggi tak ada ubat pun. Kalau keta tahan kat wad, kita mungkin akan dimasukkan air. Lain-lain ubat bergantung pada keadaan diri sendiri. Kalau demam, diberi vitamin c dan ubat demam. Kalau muntah dan susah nak makan, boleh minta ubat muntah.

Kalau tak nak sebarang ubat dan nak rawatan tradiosional pun, adalah pilihan kita. Nutriferon, ESP, Vitamin C, Performance Drink atau Vivix adalah antara produk yang saya cadangkan untuk demam denggi. Selain tu, tak lain tak bukan air daun betik dan sup ketam adalah sangat glamur dan serasi dengan kebanyakkan orang untuk menambah platlet darah. Resepi sup ketam ada saya kongsikan di sini. InsyaAllah saya tempek kat sini juga nanti.

Kali ni, saya nak kongsikan 'Cara nak buat air dari daun betik atau pati daun betik' .

Daun Betik yang Legend
1. Ambil 2 helai daun betik dan basuh.
2. Rendam daun selama 15 minit.
3. Bilas setiap daun bersih-bersih.
4. Tos dan keringkan daun.
5. Potong daun halus-halus.



Tapis dan picit -picit dengan sudu untuk keluarkan arinya.



6.Tumbuk daun sampai lumat. Kalau guna pengisar, jangan tambah air.
7. Gunakan penapis dan tekan dengan sudu untuk keluarkan air atau pati daun betik.

Pati daun betik yang sudah siap hasil dari 2 helai daun.


8. Air daun betik yang sudah siap boleh disimpan dalam botol.


Cara makan :
Ambil 2 sudu makan air betik setiap hari selama 3 hari berturut-turut.
Untuk kanak-kanak, minta pandangan doktor dulu.

Ini Cara-cara buat jus atau pati daun betik yang sangat ramai orang serasi dan cuba untuk naikkan platlet darah jika kena demam denggi. Gambar ni kawan share dalam group whatapps.


Jangan lupa kongsikan tutorial bergambar 'Cara Buat Air Daun Betik untuk Demam Denggi' ini jika manfaat.


Ida Khairani Ahmad
www.mysupervitamins.com

Sunday, January 11, 2015

Langkah Awal dan Rawatan untuk Kehamilan di Luar Rahim


Pada entry ini saya akan kongsikan langkah awal selepas wanita merasakan mereka hamil di luar rahim atau perasaan mengandung yang luar dari biasa. Untuk lebih terperinci tentang simptom awal dan lain-lain tanda, boleh rujuk entry ini 'Tanda Awal dan Mengapa Wanita Mengandung Luar Rahim'.

Apakah langkah awal yang perlu wanita lakukan jika merasakan simptom-simptom kehamilan di luar rahim?


Berjumpa doktor dan mereka mungkin akan menjalani pemeriksaan dalaman untuk mengesan lokasi kehamilan, serta ujian kehamilan yang sensitif. Ujian darah akan mengukur tahap hormon chorionic gonadotrophin (hCG). Ia akan memberitahu bukan sahaja samada anda hamil atau tidak, malah akan menunjukkan samada tahap hCG anda lebih rendah daripada yang normal, yang mana ia merupakan satu tanda kehamilan di luar rahim. 

Doktor akan menjalankan pemeriksaan ultrabunyi melalui faraj, memandangkan kehamilan ini mungkin tidak dapat dikesan melalui imbasan pada perut. Kadang-kala, keputusannya tidak tepat dan anda mungkin perlu membuat imbasan lagi selang beberapa hari. 

Jika doktor mengesyaki kehamilan di luar rahim tetapi belum dipastikan melalui pemeriksaan ultrabunyi, anda perlu menjalani pemeriksaan laparoskopi. Ia dilakukan dengan cara memasukkan sejenis alat pemerhati kecil ke dalam perut melalui satu potongan kecil untuk memeriksa tiub-tiub falopio.

Rawatan untuk kehamilan di luar rahim

Laparoskopi
kerana ia lebih cepat,  kurang darah yang hilang semasa pembedahan ini. Wanita yang menjalani pembedahan untuk rawatan luar rahim tidak perlu tinggal lama di hospital dan kurang ubat penahan sakit yang diperlukan.




Pembedahan Perut Terbuka
Jika tiub anda telah pecah, doktor biasanya akan mencadangkan pembedahan perut terbuka kerana ini merupakan cara yang paling cepat untuk mengurangkan kehilangan darah. Dalam sesetengah kes, pemindahan darah mungkin diperlukan untuk menggantikan darah yang hilang. 


Perlukah tiub Falopio dikeluarkan bersama kehamilan atau tidak?


Samada tiub dan kehamilan itu dikeluarkan bersama-sama, atau kehamilan dikeluarkan dan tiub dibaiki bergantung kepada: 
  • tahap kerosakan tiub falopio
  • tahap kesihatan tiub falopio yang satu lagi
  • keinginan anda untuk hamil lagi

Tiub Falopia masih dapat diselamatkan dalam kehamilan luar rahim jika

Kehamilan tersebut terus berlangsung dan memerlukan ubat metotreksat yang menggugurkan kehamilan, atau pembedahan susulan untuk mengeluarkannya. Biasanya dalam kes-kes di mana tiub tersebut dapat diselamatkan ini kira-kira 4 peratus dengan kaedah pembedahan lubang kunci dan 8 peratus dengan kaedah pembedahan terbuka.

Ubat Metotreksat untuk Kehamilan di Luar Rahim
Metotreksat kadang-kala boleh digunakan untuk merawat kehamilan di luar rahim dan pesakit tidak perlukan pembedahan. Rawatan ini lebih efektif pada awal kehamilan, apabila hormon kehamilan masih di tahap yang rendah, dan ia boleh digunakan jika tiada pendarahan berlaku dan tiub tersebut belum pecah. Kehamilan itu akan gugur dan diserap oleh si ibu, yang kemudiannya akan mengalami pendarahan selama beberapa minggu. 

Tunggu dan lihat jika tiada pundi telur dikesan
Dalam kes-kes tertentu di mana kehamilan di luar rahim telah dikesan dari awal lagi tetapi lokasi sebenar belum dipastikan, tiada rawatan akan dicadangkan. Ini dipanggil pengurusan ekspektasi atau "tunggu dan lihat". Ini kerana, banyak kehamilan di luar rahim yang gugur dengan sendirinya, terutamanya dalam kes di mana tiada pundi telur dikesan dan hormon kehamilan masih di tahap sangat rendah. Dalam kes-kes ini, pengurusan ekspektasi dapat mengelakkan pembedahan sehinggalah ia tidak dapat dielakkan lagi. 

Sumber dan Credit

Adakah kehamilan luar rahim akan menyebabkan wanita menjadi tidak subur. Adakah kehamilan luar rahim akan berulang? Saya akan kongsikan di entry berikutnya..
Jika maklumat ini berguna, kongsikan.


Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor ID 846056


Order Form & Email
Nak Join Jadi Ahli SHAKLEE


Jika anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa untuk kongsikan demi manfaat bersama.

Friday, January 9, 2015

Tanda Awal dan Mengapa Wanita Boleh Mengandung Di Luar Rahim

Mengandung atau hamil luar rahim bukanlah perkara yang asing. Ibu saya dahulu juga mengalaminya dan juga ibu sahabat saya. Mengandung di usia lanjut, luka di tiub falopio antara penyebab wanita mengandung luar rahim. Namun, tidak bermaksud ibu yang mengandung luar rahim, tidak berpeluang lagi untuk hamil pada masa depan. 

Apa Maksud Mengandung Luar Rahim? 

Mengandung luar rahim juga lebih sinonim dengan nama ectopic pregnancy. Maksud perkataan ectopic ialah "di tempat yang salah". Dalam kebanyakan kes kehamilan di luar rahim (95 peratus), implantasi berlaku dalam tiub falopio, dan sebab itulah ia juga dikenali sebagai kehamilan tiub (tubal pregnancy). Apabila kehamilan ini berkembang, ia menyebabkan kesakitan dan pendarahan, dan jika dibiarkan, tiub falopio tersebut boleh pecah dan mengakibatkan pendarahan dalaman. 

Jika ini berlaku, ia boleh mengancam nyawa. Kehamilan seperti ini tidak bertahan lama kerana ia tidak dapat dialihkan ke dalam rahim. Jadi ectopic pregnancy harus digugurkan sepenuhnya. 






Bilakah kehamilan luar rahim boleh dikesan?

Kehamilan di luar rahim biasanya dikenalpasti di antara minggu ke-4 dan ke-10. Simptom-simptomnya biasanya berlaku kira-kira dua minggu selepas tidak datang haid. 


Mengapakah wanita boleh mengandung di luar rahim?

Biasanya, telur yang telah disenyawakan biasanya mengambil masa lima hingga enam hari untuk bergerak melalui tiub falopio dari ovari ke rahim di mana ia akan diimplantasi atau melekat dan mula berkembang. 

Antara faktor telur gagal ke ovari dalam kehamilan luar rahim adalah apabila tiub tersebut telah rosak, menyebabkannya tersumbat atau sempit, lantas menghalang telur tersebut daripada sampai ke destinasinya. Oleh itu, telur yang disenyawakan akan terimplan di dinding tiub, bukannya di dinding rahim. 


Siapa yang berisiko untuk mengandung di luar rahim?

Mengandung di luar rahim boleh berlaku kepada mana-mana perempuan, tetapi ada situasi-situasi tertentu yang meningkatkan risiko ini. Antaranya: 
  • Wanita yang pernah menghidap penyakit radang pelvik (pelvic inflammatory disease- PID). PID sering kali disebabkan oleh jangkitan kelamin klamidia (chlamydia) dan menyebabkan kerosakan dan luka pada tiub falopio. 
  • Wanita yang mengalami endometriosis tiub. Mereka lebih berisiko kerana ini meningkatkan risiko calar dan luka pada tiub falopio.
  • Wanita pernah membuat pembedahan di bahagian perut, termasuk pembedahan membuang apendiks, caesarean atau pembedahan pada tiub falopio.
  • Wanita yang hamil melalui kaedah IVF. Bakal ibu seharusnya membuat imbasan awal untuk melihat di mana embrio telah diimplantasi.
  • Wanita yang menggunakan IUD yang mengeluarkan hormon progesteron (IUS, juga dikenali sebagai lingkaran Mirena) atau jika anda mengambil pil mini pencegah kehamilan. Kedua-duanya dikaitkan dengan kadar kehamilan di luar rahim yang sedikit tinggi.
  • Wanita yang merokok.
  • Wanita yang pernah mengalami kehamilan di luar rahim. Risiko untuk hamil di luar rahim meningkat daripada 1 dalam 100 kepada 1 dalam 10.
  • Risiko hamil di luar rahim juga meningkat apabila umur semakin bertambah. 


Apakah simptom-simptom kehamilan di luar rahim?

Tanda-tanda awal wanita mengandung luar rahim hampir sama dengan haid atau keguguran seperti senggugut dan keluar sedikit darah. 

Walau bagaimanapun, ada beberapa simptom awal yang unik yang boleh membantu mengenal pasti kehamilan di luar rahim seperti: 

Simptom awal mengandung luar rahim

1. Pendarahan faraj yang tidak normal

Darah ini biasanya berbeza daripada haid biasa, samada darah lebih banyak atau sedikit, dan mungkin warnanya lebih gelap daripada biasa dan cair (sesetengah orang menggambarkannya seperti "jus prun"). 

2. Sakit yang teruk dan berterusan di satu bahagian pada bawah perut 

Ini adalah simptom yang biasa. Jika anda mengalaminya dan anda mengesyaki anda hamil, anda harus berjumpa doktor. 


Lagi Tanda-tanda Wanita Mengandung di Luar Rahim


Jika kehamilan di luar rahim ini tidak dikenal pasti dari awal, dan tiub falopio menegang akibat pembesaran embrio sehingga ia pecah, maka mereka akan mengalami simptom-simptom berikut: 

  • Sakit yang teruk dan berlaku tiba-tiba, dan beransur-ansur merebak ke seluruh bahagian perut.
  • Berpeluh, rasa seperti hendak pitam, cirit-birit atau terdapat darah dalam najis.
  • Tidak sedarkan diri akibat pendarahan dalaman yang teruk.
  • Sakit pada hujung bahu. Ini boleh berlaku jika pendarahan dalaman itu mengganggu organ dalaman lain seperti diafragma (rusuk).

Sebarkan ilmu ini jika ia bermanfaat. Sebagai ibu dan wanita, pastikan kita sentiasa sedar tentang perubahan diri terutama jika ia kesakitan di bahagian rahim dan perut. Ketahui apa yang perlu ibu lakukan jika mengalami simptom awal kehamilan luar rahim pada entry seterusnya. Jaga kesihatan diri dan hargainya sejak awal.


Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor ID 846056


Order Form & Email
Nak Join Jadi Ahli SHAKLEE


Jika anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa untuk kongsikan demi manfaat bersama.

Thursday, January 8, 2015

Fungsi Vitamin C untuk ibu mengandung

Fasa kehamilan sangatlah mengujakan! Rata-rata ibu sangat gembira membeli persediaan menyambut bayi. Usah diabaikan kepentingan menjaga kesihatan kerana bayi yang sihat dan sempurna adalah hasil dari ibu yang menjaga kesihatan ! Perlukah ibu mengambil vitamin semasa mengandung? Ketahui fungsi Vitamin C untuk ibu mengandung !


Fungsi Vitamin C secara umum

Vitamin C, juga dikenali sebagai asid askorbik, adalah penting untuk membaiki tisu, penyembuhan luka, pertumbuhan tulang dan pembaikan, dan kulit yang sihat. Vitamin C juga membantu melawan jangkitan badan dan ia bertindak sebagai antioksidan, melindungi sel-sel daripada kerosakan.


Fungsi Vitamin C untuk ibu mengandung

Kedua-dua ibu dan bayi memerlukan vitamin ini setiap hari - ia perlu bagi tubuh untuk membuat kolagen, struktur protein yang juga satu komponen tulang rawan, tendon, tulang dan kulit. Sesetengah penyelidik percaya bahawa kekurangan vitamin C pada bayi yang baru lahir boleh menjejaskan perkembangan mental.






Vitamin C sebagai Anti Oksida untuk ibu mengandung

Vitamin C adalah anti oksida yang membantu badan ibu yang mengandung jika mempunyai toksin semasa kehamilan. Vitamin C mempunyai kebaikan meneutralkan radikal bebas dan menguatkan sistem imun. Selain itu, Vitamin C membantu ibu hamil membentuk plasenta yang sihat.



Vitamin C vs Zat Besi untuk ibu mengandung

Ramai ibu mengandung yang mengalami anemia hingga menyebabkan mudah pening dan tidak stabil ketika berdiri. Ibu mengandung yang mengalami anemia dan rendah bacaan hemoglobin disyorkan mengambil zat besi. Fungsi Vitamin C untuk ibu mengandugpula adalah membantu usus menyerap lebih banyak zat besi dari makanan supaya ibu hamil tidak mengalami anemia.

Vitamin C dengan formula yang bergabung dengan vitamin E juga mungkin direkomenkan oleh mengelakkan tekanan darah tinggi semasa mengandung dan kelahiran pra-matang.

Dos Vitamin C untuk ibu mengandung

Securing-kurangnya, ibu mengandung perlu mengambil 85 mg Vitamin C setiap hari.
Maksimum 2000 mg sehari iaitu upper tolarance.

Jika ibu mengandung hendak mengambil lebih dos dalam sehari, dinasihatkan ambil sedikit demi sedikit mengikut penerimaan badan dan keperluan seperti jika disahkan ada anemia, kurang vitamin c, demam atau selsema.

Vitamin C yang berlebihan akan dikeluarkan melalui air kencing kerana vitamin c jenis larut air. Disebabkan ini juga, vitamin c tidak kekal dalam badan dan perlu diambil setiap hari.

Vita-C Plus Shaklee adalah sustained release iaitu dilepaskan 100 mg vitamin c setiap jam selama 5 jam. Kandungan ascorbic asid adalah 553 mg per kapsul dan 120 mg bioflavonoids yang memaksimumkan keberkesanan vitamin c.



Overdose Vitamin C

Namun, jika badan reject dan tidak menerima lebihan dosage vitamin c, badan akan menunjukkan tindak balas.  Terlalu banyak vitamin C boleh menyebabkan loya, kekejangan perut, cirit-birit, sakit kepala, keletihan, insomnia, panas badan dan ruam.

Tanda Kekurangan Vitamin C

Walaupun 85mg adalah optimum dos vitamin c dan kita boleh dapat dari makanan, kita kena alert tanda kekurangan vitamin c. Tanda kekurangan vitamin c seperti gusi berdarah, senang lebam, penat, sakit sendi, masalah penghadaman, senang dijangkiti selsema atau demam selsema, lambat baik dari luka dan kehilangan berat badan.

Sebagai ibu mengandung, pastikan anda mendapatkan vitamin c secukupnya dalam diet harian demi kesihatan diri dan bayi yang dikandung. Jika semua orang yang tak mengandung pun memerlukan vitamin c, apa lagi ibu yang membawa satu nyawa yang mengharapkan nutrisi dari ibunya.




Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor ID 846056


Order Form & Email
Nak Join Jadi Ahli SHAKLEE


Jika anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa untuk kongsikan demi manfaat bersama.

Wednesday, January 7, 2015

Aturan Cara Makan Vitamin Paling Senang dan Asas

Bagaimana aturan dan cara makan vitamin paling senang dan asas untuk dijadikan amalan yang betul dan berkesan?

Cara Makan Vitamin

1. Makan vitamin dengan makanan untuk meningkatkan penyerapan. 

Kalau vitamin jenis larut lemak iaitu A, D, E, K elok dimakan dengan makanan berunsur lemak.
Contoh jika kita lunch makan nasi lauk daging.. Jadi eloklah diambil vitamin E selepas makan tengah hari supaya vitamin E dapat larut dalam lemak, bantu penyerapan nutrisi penting dan beri kesan optimum pada tubuh.

2. Jika kita rasa pening dalam masa setengah jam ambil vitamin, kemungkinan makanan masih tak cukup dalam perut.

Ini pernah terjadi pada saya kalau saya ambil Vitalea selepas makan makanan yang ringan sahaja.

3. Untuk lebih penyerapan dan keberkesanan, elok diasing-asingkan pengambilan vitamin. 

Kalau setakat 2-3 jenis serentak tu no problem. Ini kalau High Doses ni..Macam > 5 jenis serentak dengan bilangan yang banyak. Jika begini, elok dijarakkan waktu pengambilan sepanjang hari.


Uniknya sains dalam vitamin Shaklee, setiap vitamin telah dicipta untuk diserap badan pada masa dan tempat yang sesuai dan paling tepat di dalam tubuh !




  • Vitalea dicipta dengan coating folic asid yang dibebaskan sebaik sahaja tiba di perut.
  • Caratomax, E dan Omega hanya berfungsi pada nilai pH tertentu membuatkan ia terpelihara dari asid perut dan hanya dibebaskan sebaik tiba di usus.
  • Vitamin B dan C dibebaskan mengikut masa tertentu dan berjaya mengekalkan nutrisi B dan C dalam darah sepanjang 12 jam.


Tahniah kerana anda telah berjaya makan vitamin yang terbaik dengan memilih hanya jenama Shaklee. Jika anda perlukan bantuan menyusun jadual makan selepas membeli dengan saya, hubungi saya. Selalunya saya memang bantu para pelanggan saya dan ianya ekslusif untuk anda sebagai value added dari saya.


Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor ID 846056


Order Form & Email
Nak Join Jadi Ahli SHAKLEE

Jika anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa untuk kongsikan demi manfaat bersama.

Saturday, January 3, 2015

Cara Untuk Berjaya Dalam Shaklee Tahun 2015

Untuk persediaan mendapat yang TERBAIK, kita kena fikir yang TERBAIK! Mari kita kayakan diri dengan ilmu. Nak buat apa pun wajib dengan ilmu untuk betul-betul berjaya. Untuk berjaya dalam Shaklee, saya kongsikan Cara Untuk Berjaya Dalam Shaklee Tahun 2015. Tip ni, saya kongsikan di ibustory.com, jadi untuk pembaca Mysupervitamins, saya kongsikan lagi di sini.

Macam mana nak berjaya dalam bisnes Shaklee yang tak susah dan tak senang ni? Sebenarnya kalau kita FOKUS dan follow rapat-rapat apa yang mentor pesan, tempoh bersusah-susah tu kita yang tentukan sendiri..1 atau 2 tahun.. Kalau tak berapa nak fokus, tempoh bersusah-susah tu lebih lamalah.. Namun kalau kita konsisten dan tak putus asa, insyaAllah tetap akan tiba waktu bersenang-senang tu..

Apa maksud bersenang-senang tu? Waktu menuai hasil kerja keras kitalah.. Boleh melancong atau tunaikan segala hajat dan impian kita dengan enjoy sekali !

seminar menambah ilmu oleh jutawan master cery
 

Apa Cara Nak Berjaya Dengan Shaklee Tahun 2015?

 
Falsafah-Shaklee

1. Kenal Syarikat iaitu 'Shaklee'

Kenal dan baca pasal company Shaklee. Jatuh Cinta..Suka dan bangga dengannya. Siapa pengasasnya? Dr. Forrest Shaklee ! Kenapa dicipta vitamin semulajadi dan apa kisahnya... Kalau kita ambil tahu, mesti kita rasa special dan bertuahnya wujud company Shaklee ni.. Walk The Talk ! Sentiasa menjaga alam dan yakin kita dapat sembuh dan sihat dengan hasil bumi tanpa merosakannya.

Info-Syarikat-Shaklee

2. Kenal Produk Shaklee

Produk Shaklee ni banyak tau! Dari supplemen yang dipaten dan paten tertunda, produk kecantikan dan kebersihan isi rumah. Semuanya hijau, selamat dan berkesan! Perlulah study dalam-dalam tentang setiap produk Shaklee dan kenapa perlu pilih Shaklee berbanding jenama lain. Bila dah tahu, baru kita yakin untuk menggunakannya dan berkongsi pada orang lain.
Betulkah-Shaklee-Bagus?

3. Jaga Pelanggan Shaklee

Pelanggan kenalah jaga betul2. Follow up. Itu bezanya MLM Shaklee dengan supplemen lain yang dijual di farmasi. Di farmasi, adakah orang yang akan contact tanya ok tak ok produk tu selepas kita dah guna.
Shaklee-is-about-sharing

4. Master Checklist !

Master Checklist kami merangkumi banyak aspek.. All rounded ! InsyaAllah dalam kita berniaga, yang halal kita jaga. Yang memberi rezeki kita utamakan. Bila yakin dan konsisten dengan amalan Master Checklist ni, customer akan datang sendiri, insyaAllah.
 
Selain tu, ada lagi Cara Nak Berjaya Dengan Shaklee Tahun 2015 dengan menggunakan Tip Pikat Pelanggan dengan  menyentuh 5 Lampu Ajaib yang memotivasikan manusia untuk bertindak! Walaupun kami sering berhubung secara online untuk coaching, namun sentuhan magika secara bersemuka ni memang best ! Sebab tu, saya nasihatkan anak Shaklee Extraordinary Team, jika mahu berjaya rebut ja segala peluang yang ada untuk menuntut ilmu. Nak berjaya jangan beralasan ! Kena rajin dan rajin !

InsyaAllah, tahun 2015 ni kami akan reach lebih ramai orang untuk dibantu. Sama-samalah kita menjadi lebih Sihat dan Nikmati kehidupan ini dengan mencari rezeki yang halal dan redha Allah. Di akhirat juga kekal selamanya. Kalau kita konsisten Tip Nak Berjaya dengan Shaklee Tahun 2015 ni betul-betul, tambah pula dengan coaching online dan offline, insyaAllah impian kita akan tercapai ! 

Shaklee Invites You To Dream Again !


Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor ID 846056


Order Form & Email
Nak Join Jadi Ahli SHAKLEE

Jika anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa untuk kongsikan demi manfaat bersama.

Wednesday, December 24, 2014

Video Cara ke Shaklee KL dan Cara Daftar Ahli

Ramai betul yang sesat untuk ke Shaklee Cawangan KL yang baru.. Cawangan Shaklee yang baru terletak di Sri Rampai, bukan lagi Wangsa Maju.

Rupanya nama jalan Shaklee KL baru tu sudah ditukar kepada Jalan Seri Rejang 3. Shaklee KL ni adalah corner lot. Bangunan shoplot baru ni terletak di sebelah tasik. Kalau ikut waze, nama tasik tu tasik Setapak. Alamat penuh SHAKLEE KL yang baru,
    NO. 32, JALAN SERI REJANG 3, TAMAN SRI RAMPAI, KL
Kalau dari jalan utama, kedai yang row depan yang boleh jadi land mark adalah Open University dan Kedai Cendol Wahab. Haaa, kalau nampak tu dah boleh masuklah ya.. Terus ja ke row belakang, sampai jumpa Seri Rejang 3.

Ini saya prepare video khas untuk yang mencari Bagaimana Cara ke Shaklee KL.
  



Jika anda berminat sertai kami dan membeli pada harga special ahli, bolehlah mendaftar dengan menggunakan ID saya, 846056 Ida Khairani sebagai upline atau sponsor semasa walk in di cawangan Shaklee KL ni. Kalau nak saya registerkan atau tunjuk ajar cara register sendiri semasa walk in boleh hubungi saya. Untuk saya registerkan online, boleh isi membership form ni ya.

Keistimewaannya pastilah dapat harga yang lebih murah dan jika serius dan bersungguh-sungguh hendak jana income dengan menolong orang, boleh hubungi saya terus di talian 013 488 2382. Nak tahu lebih pasal kelebihan sebagai ahli shaklee di sini. Saya juga ada ceritakan banyak di blog http://ibustory.com termasuklah trip ke US baru-baru ni.

Semoga anda semakin sihat dan tak stress lagi selepas mendapat tip Cara ke Shaklee KL ni! Ni saya ada snap gambar peta dari Waze untuk ke sana.




Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor ID 846056


Order Form & Email
Nak Join Jadi Ahli SHAKLEE


Jika anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa untuk kongsikan demi manfaat bersama.

Saturday, December 20, 2014

Produk Kesuburan Terbaik

Pasangan yang menantikan zuriat mesti gembira dengan penemuan produk kesuburan terbaik ini. Anda masih mempunyai harapan yang sangat cerah jika mengikut tip dan cadangan semasa mengambil set kesuburan Shaklee serta menjaga pemakanan dengan betul. Allah yang memberikan rezeki dan Dia mahu kita sentiasa positif dan berusaha.

Bersediakah kita menjadi ibu bapa pada zuriat amanah Allah? Adakah kita sudah cukup berusaha termasuk dengan mengambil 'ubat' subur semulajadi ini. Saya ada kongsikan banyak entry yang berkaitan kesuburan seperti 9 Petua untuk Subur,  Sperma Cacat tapi masih boleh ada zuriat, Perkara yang patut dielakkan wanita jika berniat untuk mengandung, Tip khusus untuk lelaki: Bagaimana nak sperma subur dan sihat, 11 Tip mengandung cepat dan banyak lagi.

Kali ni saya fokuskan terus pada cadangan set subur shaklee yang saya sering cadangkan pada pasangan yang masih belum ada rezeki untuk mendapat cahaya mata. Alhamdulillah sesuai dengan masalah yang sering suami atau isteri alami,insyaAllah lebih ramai lagi yang akan berjaya mendapatkan zuriat dengan mengambil vitamin subur untuk lelaki juga vitamin subur untuk wanita.

Vitamin yang dapat membantu kesuburan adalah seperti di bawah :

'Vitamin Kesuburan' untuk cepat hamil

Vitamin dapat membantu meningkatkan mutu sperma dengan mengatasi faktor sperma dan ovum tidak subur serta menyediakan diri untuk hubungan seks yg lebih sihat supaya kesuburan dapat ditingkatkan. Di bawah adalah serba sedikit fungsi dan kebaikan beberapa jenis vitamin untuk kesuburan.


Vitamin Fungsi
ZinkBantu meningkatkan bilangan dan kualiti sperma
Melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina
GLABetulkan kitaran haid
Bantu sediakan cecair serviks yang subur
Vitamin E:Kemampuan sperma dalam bergerak dengan tepat menuju sel telur.
Tambahan selenium & vit e meningkatkan kualiti air mani
Menambah keseronakkan seksual
Omega 3Meningkatkan kelicinan pergerakan sperma bagi memudahkan persenyawaan
AlfalfaBerfungsi seperti kacip fatimah
Mengurangkan masalah keputihan
ProteinKuatkan rahim bagi yang senang alami keguguran
Vitamin AsasFungsi
B ComplexMengurangkan kecacatan kromosom pada sperma
Memberi tenaga
Membantu kematangan ovum, pembentukan plasenta
Vitamin CAnti oksida untuk melindungi sperma bagi menghasilkan sel yang sihat
MultivitaminMangan dan magnesium dalam multivitamin membantu eraksi lelaki
Vitamin A dalam multivitamin membantu kesuburan wanita


Untuk membantu meningkatkan kesuburan dan keberangkalian untuk hamil bagi pasangan yang buntu dalam mendapatkan anak, sangat penting ambil berat tahap kesihatan dan tambah vitamin yang membantu kesuburan. Saya cadangakan di bawah kombinasi yang saling melengkapi dan mengikut keutamaan pasangan sendiri.

Set Subur Optimum


Set Subur untuk Isteri


 Set Subur untuk Suami

Set Subur Pasangan Suami dan Isteri



 Set Subur Budget



Set Kesuburan Vitamin Shaklee
Set Subur IsteriVitamin Asas + Alfalfa + GLA
Set Subur SuamiVitamin Asas + Vitamin E + Zink
Set Subur Pasangan Suami + IsteriVitamin Asas + Vitamin E + Zink + Alfalfa
Set Subur BudgetGLA + Zink + B Complex 

Jika anda betul-betul mahukan zuriat dan menambah peluang untuk hamil bagi isteri, tolong hubungi saya di 013 488 2382 untuk mendapatkan vitamin demi meningkatkan kesihatan dan kesuburan kalian ;)


Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor ID 846056


Order Form & Email
Nak Join Jadi Ahli SHAKLEE


Jika anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa untuk kongsikan demi manfaat bersama.

Wednesday, December 10, 2014

Cara Mengembalikan Berat Badan Setelah Melahirkan Anak Demi Kebahagian Rumah Tangga

Rosmah selamat melahirkan anak pertama 4 tahun yang lepas. Selepas melahirkan anak pertama, dia gagal nak kembalikan berat ke berat asal tapi tak la teruk sangat, hanya tinggal 5 kg ja yang degil untuk kembali ke berat asal. Suaminya pun tak kata atau komen apa-apa namun Rosmah sendiri risau kerana ibunya juga gemuk, macam keturunan jugalah. Lebih tak best, abah Rosmah sendiri kahwin dua. Rosmah tak mahu nasib yang menimpa ibunya bakal menimpa dirinya.




Belum sempat Rosmah menurunkan lagi 5 kg berat degil itu, dia kini mengandung anak kedua. Rosmah nekad mahu mengorek cara mengembalikan berat badan setelah melahirkan anak kali ni demi kebahagian rumah tangganya.  Adakah tak bahagia jika gemuk? Tidak semestinya.. Namun agak susah dan rasa lebih malas nak bergerak dengan lebihan berat itu. Dalam keadaan berat begitu, anaknya selalu kena marah sebab Rosmah cepat penat bila asyik kena kemas. Suami pula, buat-buat tak faham bila Rosmah selalu mengadu 'penat'. Bila stress, Rosmah suka makan lagi dan lagi.

Jadi, Rosmah positif dan gigih mengamalkan tip dan cara mengembalikan berat badan by hook or by crook supaya mendapat berat badan seperti sebelum melahirkan anak dahulu, sekurang-kurangnya lebih loss inch dan shape up gitu! Rosmah yakin dengan cara ini, beliau menjadi lebih sihat dan aktif dan boleh menjadi isteri dan ibu yang lebih baik buat keluarganya.

Hasil pencarian Rosmah ketemulah ia dengan website ini, yang padat dengan tip dan petua cara mengembalikan berat badan termasuk tip berpantang, tip menyusu dan tip cantik. Wah wah.. ini sudah bagus !



1. MENYUSU BADAN DAPAT MENGEMBALIKAN BERAT BADAN SETELAH MELAHIRKAN ANAK



Biar betul. Senangnya. Rosmah tak tahu. Dulu anaknya dia menyusu selama 6 bulan sahaja. Rupa- rupanya, menyusu bayi dengan susu ibu dapat membakar kalori 200-600 sehari. Jumlah yang sama jika bersenam iaitu berenang selama beberapa jam atau berbasikal selama satu jam. Gila kentang !!! Menyusu juga merembeskan hormon-hormon yang membantu percepatkan pengecutan rahim. Lagi cepatlah perut kempis. 



2. BERSENAM MEMBAKAR KALORI



Selalunya ibu menyusu lebih mudah untuk menurunkan berat setelah melahirkan anak kerana faktor di atas. Untuk ibu yang sudah tidak menyusu atau wean of berjinak-jinaklah dengan senaman. Selalunya senaman ringan tiada masalah untuk dilakukan seperti berjalan keliling rumah, naik tangga dan aerobik. Kalau nak berjogging, ajak sekali kawan dan anak2 untuk beri motivasi dan keseronokan. Bagi yang jalani pembedahan semasa bersalin, dapatkan nasihat doktor bila boleh bersenam dan senaman jenis apa yang sesuai. 




3. AKTIVITI DENGAN BAYI SAMBIL MEMBAKAR LEMAK



Eh, aktiviti dengan bayi bukan saja membakar lemak dalam tubuh malah kita stimulate perkembangan otak dan tubuh bayi.. Baguskan! 




Kita boleh bersenam di rumah dengan bayi atau berjalan dengan bayi di taman sama ada mengendong atau membawa mereka dengan stroller. Sambil hirup udara segar yang boleh beri bekalan oksigen untuk kelancaran fungsi tubuh & mantapkan degupan jantung. Senangkan? Anak pun happy!

4. UBAH RUTIN MAKAN 


Kalau Rosmah merancang nak diet dengan kurangkan makan, hanya mula selepas 6 minggu berpantang. Kalau awal sangat nanti boleh beri kesan kekurangan susu ibu. Pastikan minum air kosong banyak, sekurang-kurangnya 10-12 gelas sehari untuk maintain pengeluaran susu ibu. Minum minuman protein yang rendah lemak dan tanpa kolestrol seperti Cinch Shake Mix atau ESP memberi rasa kenyang dan tenaga lebih lama. Marvelous !

Makan dengan kerap snack sihat jika lapar seperti buah dan salad. 3 kali menu lengkap sehari yang mengenyangkan lebih baik dari kurang makan tapi asyik ambil snack yang manis, tinggi kalori bila kelaparan seperti coklat, biskut dan keropok.

5. BUAT TARGET REALISTIK DALAM MENGEMBALIKAN BERAT BADAN


Walaupun Rosmah sudah terlebih berat sebelum mengandung kali kedua, tak mustahil pun beliau dapat kembali ke berat atau figure seperti sebelum bersalin, macam anak dara. Ramai juga yang mengambil supplemen sejak awal iaitu sewaktu mengandung dan berpantang berjaya menurunkan berat dengan lebih mudah. 

Kalau kita dah sedia over weight, buat target yang realistik. Tampal gambar seperti yang anda idamkan mungkin gambar anda dengan baju pengantin.  Visualize anda sudah berjaya! Jadikan ia motivasi yang kuat! Walaupun mengambil masa yang lebih lama sehingga 9-12 bulan, ia tak mustahil. Be positive !

6. TIDUR BAGI CUKUP WALAUPUN TELAH MELAHIRKAN ANAK


Dulu Rosmah memang sibuk, penat dan agak stress selepas melahirkan anak pertama. Anaknya pula jenis menyusu kuat di malam hari. Sebab tu juga Rosmah mengalah hanya menyusu sampai usia anaknya 6 bulan sahaja.

Sebenarnya tidur yang tak cukup boleh menghalang usaha kita untuk menurunkan berat badan. Ada kajian yang menemukan, ibu baru yang melahirkan anak yang tidur kurang dari 5 jam cenderung untuk lebih sukar menurunkan berat berbanding mereka yang tidur 7 jam.

Bila badan penat, tubuh akan melepaskan cortisol serta hormon stress yang akan memudahkan penambahan berat badan. Selain tu, bila kita sibuk jaga anak dan penat, kita kurang fokus pada diri sendiri. Nak makan yang cepat saja dan tak sempat nak pilih atau sediakan makanan yang sihat dan bernutrisi tinggi. Top up supplemen kurus untuk atasi masalah ini! Nak exercise lagilah malas.

Tak menyempat dengan badan yang penat. Untuk cukupkan waktu rehat dan tidur anda, tak salah untuk nap sekali dgn baby di siang hari. Cara ni dapat cover balik waktu tidur malam kita yang tak cukup, yang boleh menghalang proses menurunkan berat badan kita. 


7. DAPATKAN BANTUAN PAKAR 


Ha! Sayalah tu. Saya sangat suka mencadangkan Rosmah dah ibu sekalian ambil supplemen semasa berpantang untuk bantu menurunkan berat. Harus menyusukan anak! Supplemen yang diambil kami semasa berpantang dan menyusu sangat membantu untuk menurunkan berat badan kami. Bila dah wean off atau rasa liat betul nak turun lagi, haruslah exercise dan top up dengan Cinch Shake Mix. Wallah hasilnya pasti anda puas hati! Lagi satu Tip Diet Sihat di sini.


Jangan tunggu-tunggu lagi sehingga suami pandang orang lain! 


Ida Khairani
Shaklee Independent Distributor
ID 846056

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...